MIEJSCE ZAŁATWIANIA SPRAWY- JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Referat Gospodarowania Przestrzenią i Ochrony Środowiska,
II piętro, pokoje 203, 207, 211
Tel. (12) 37-21-757 (12) 37-21-760, (12) 37-21-766, (12) 37-21-768, (12) 37-21-769, (12) 37-21-770, (12) 37-21-773, (12) 37-21-775.
WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek o wydanie zaświadczenia w celu urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego wymaganego przepisami prawa lub w celu urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego ze względu na swój interes prawny, w zakresie spraw prowadzonych przez Referat.
Wniosek powinien zawierać wskazanie osoby/instytucji od której pochodzi, jej adres oraz określenie przedmiotu wniosku oraz powinien czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach.
OPŁATY
Opłata skarbową w wysokości 17 zł .
Opłatę skarbową dokonuje się w kasie Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce, pok. Nr 116 lub na rachunek Urzędu – Bank Spółdzielczy Dobczyce .
Nr konta: 50 8602 0000 0000 0000 0752 0002.
Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy dołączyć do złożonego wniosku.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Zgodnie z KPA (7 dni).
TRYB ODWOŁAWCZY
Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, na podstawie art. 219 KPA.
PROCEDURY POSTĘPOWANIA- UWAGI
Zaświadczenie można odebrać osobiście lub może być ono dostarczone pocztą, formę odbioru należy wskazać na składanym wniosku.
PODSTAWA PRAWNA
Art. 217 i 218 KPA, Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją wniosku o wydanie zaświadczenia dotyczącego spraw prowadzonych przez Referat - dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego RODO.
|
ADMINISTRATOR
|
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Gminy i Miasta Dobczyce z siedzibą w Dobczycach, Rynek 26, 32-410 Dobczyce.
|
INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
|
Może się Pani/Pan kontaktować z wyznaczonym przez Burmistrza Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem:
- Urząd Gminy i Miasta Dobczyce, ul. Rynek 26, 32-410 Dobczyce;
- e-mail: iod@dobczyce.pl;
- tel. 012 37 21 700.
|
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA
|
Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w celu wydania zaświadczenia
dotyczącego spraw prowadzonych przez Referat.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 RODO ust. 1 lit c,
w związku z Ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego.
|
ODBIORCY DANYCH
|
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty, które uprawnione są do ich otrzymania na mocy przepisów prawa. W szczególności odbiorcami do których mogą być przekazane Pani/a dane będą strony i uczestnicy postępowań lub organy właściwe do załatwienia wniosku na mocy przepisów prawa, którym Administrator przekazał wniosek.
|
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
|
Dane osobowe będą przetwarzane w czasie świadczenia usługi, a po jej zakończeniu zostaną zarchiwizowane na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Dokumentacja papierowa ma określoną kategorię archiwalną B5, po upływie okresu jej przechowywania w archiwum zakładowym, jest przekazywana do Archiwum Narodowego w Krakowie lub za jego zgodą niszczona.
|
PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH
|
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
|
PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
|
Mają Państwo prawo do:
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii – art. 15 RODO;
- sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych – art. 16 RODO;
- prawo do ograniczenia przetwarzania – art. 18 RODO, przy czym odrębne przepisy mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego prawa.
|
INFORMACJA O WYMOGU PODANIA DANYCH
|
Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w zakresie wymaganym przepisami prawa. Brak podania wskazanych danych skutkować będzie wezwaniem do uzupełnienia braków formalnych podania/wniosku lub pozostawienia go bez rozpoznania.
|
PRAWO WNIESIENIA SKARGI
|
Ma Pan/Pani prawo złożenia skargi na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
|
INFORMACJA O ZAUTOMATYZOWANYM PRZETWARZANIU DANYCH
|
Dane osobowe nie będą podlegać profilowaniu ani zautomatyzowaniu.
|