Wersja do wydruku 
Katalog usług
 AR Archiwum Dokumentów
Nr: GPS 6.1. Opublikowano: 29/05/2018 Nr: FD/001586
Wersja: 5 Obowiązuje od: 16/08/2010 Karta Usługi
Nazwa: Usługa: Zaświadczenia dotyczące spraw prowadzonych przez Referat
Właściciel: Agnieszka Łukawska - Zespół ds. gospodarki przestrzennej (Referat Gospodarowania Przestrzenią i Ochrony Środowiska )

 

MIEJSCE ZAŁATWIANIA SPRAWY- JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

 

Referat Gospodarowania Przestrzenią i Ochrony Środowiska,

II piętro, pokój 207

Tel. 12 37-21-766, 12 37-71-767

 

WYMAGANE DOKUMENTY

 

• Wniosek o wydanie zaświadczenia w celu urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego wymaganego przepisami prawa lub w celu urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego ze względu na swój interes prawny, w zakresie spraw prowadzonyvch przez Referat.

Wniosek powinien zawierać wskazanie osoby/instytucji od której pochodzi, jej adres oraz określenie przedmiotu wniosku oraz powinien czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach.

 

OPŁATY

 

•opłata skarbowa w wysokości 17 zł. za  wydanie zaświadczenia,

 

Opłatę skarbową dokonuje się w kasie Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce, pok. Nr 116 lub na rachunek Urzędu – Bank Spółdzielczy Dobczyce

Nr konta: 50 8602 0000 0000 0000 0752 0002

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

 

Zgodnie z KPA (7 dni).

 

TRYB ODWOŁAWCZY

 

Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego

 

PROCEDURY POSTĘPOWANIA- UWAGI

 

Zaświadczenie można odebrać osobiście lub może być ono dostarczone pocztą.

 

PODSTAWA PRAWNA

 

Art. 217, 218 KPA.

 

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

 

Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO.

Administratorem Danych Osobowych jest Gmina Dobczyce z siedzibą w Dobczycach, przy ul. Rynek 26.  

Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: e-mail iod@dobczyce.pl, telefon (12) 37 21 700.

 

Dane osobowe przetwarzane są w celu:

 

a)      wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze Danych Osobowych (art. 6 ust. 1 pkt c RODO);

 

b)      realizacji obowiązku określonego w Ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

 

Dane osobowe będą udostępnianie wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Przekazywanie danych do organów publicznych w związku z prowadzonymi postępowaniami administracyjnymi odbywa się na podstawie przepisów Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

 

Instytucje, które otrzymują dane osobowe w ramach konkretnego postępowania administracyjnego, tj. Samorządowe Kolegium Odwoławcze, Sądy Administracyjne, nie są uznawane za odbiorców w rozumieniu RODO. Dane osobowe będą jednak udostępniane organom ścigania w ramach prowadzonych przez nie postępowań oraz firmie Coig S.A. świadczącej usługi serwisowe systemu informatycznego Intradok, w którym przetwarzane są dane osobowe. 

Każda osoba, której dane dotyczą i są przetwarzane ma prawo do:

1. dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i prawo do przenoszenia danych, a jeśli dane przetwarzane są na podstawie zgody - prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.

2. żądania od Administratora Danych niezwłocznego usunięcia dotyczących jej danych przetwarzanych na podstawie zgody. Prawo do usunięcia danych jest ograniczone w zakresie w jakim przetwarzanie jest niezbędne do:

a) wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa, w tym prawa Unii Europejskiej,  lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Gminie Dobczyce;

b) do celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych, o ile prawdopodobne jest, że prawo do usunięcia danych  uniemożliwi lub poważnie utrudni realizację celów do takiego przetwarzania;

c) do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

3. żądania od Administratora Danych ograniczenia przetwarzania dotyczących jej danych w następujących przypadkach:

a) osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi Danych sprawdzić prawidłowość tych danych;

b) przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia wykorzystywania;

c) administrator Danych nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;

d)osoba, której dane dotyczą wniosła sprzeciw na mocy art. 21 Rozporządzenia wobec przetwarzania  - do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora Danych są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.

4. przenoszenia danych, jeśli dotyczące jej dane przetwarzane są na podstawie zgody  lub umowy. Prawo to nie ma zastosowania do przetwarzania, które jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Gminie Dobczyce.

5. wniesienia sprzeciwu  – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit e lub f  RODO.

6. wniesienia skargi  do organu nadzorczego jeżeli sądzi, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczące narusza RODO.

 

Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w zakresie wymaganym przepisami prawnymi w celu realizacji usługi Zaświadczenia dotyczące spraw prowadzonych przez Referat, z uwagi na art. 63  §  2  oraz art. 64 §  1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. Brak podania wskazanych danych skutkować będzie wezwaniem do uzupełnienia braków formalnych podania lub pozostawienia go bez rozpoznania.

Dane osobowe będą przetwarzane w czasie świadczenia usługi, a po jej zakończeniu zostaną zarchiwizowane na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Dokumentacja papierowa ma określoną kategorię archiwalną B5, po upływie okresu jej przechowywania w archiwum zakładowym, jest przekazywana do Archiwum Narodowego w Krakowie lub za jego zgodą niszczona.

 

 

 

  Historia zmian w dokumencie