Wersja do wydruku 
Katalog usług
 AR Archiwum Dokumentów
Nr: OC 9.2. Opublikowano: 15/06/2018 Nr: FD/001621
Wersja: 3 Obowiązuje od: 16/08/2010 Karta Usługi
Nazwa: Usługa: Współpraca z zakładami i instytucjami w zakresie Obrony Cywilnej
Właściciel: Andrzej Panuś - Inspektor ds. OC i PIN (Stanowisko ds. obrony cywilnej, spraw wojskowych i zabezpieczenia przeciwpożarowego oraz Stanowisko ds. ochrony informacji niejawnych)

MIEJSCE ZAŁATWIANIA SPRAWY- JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

 

Obrona Cywilna

I piętro, pokój 109

Tel. 12 37-21-756

 

WYMAGANE DOKUMENTY

 

Zadania Obrony Cywilnej:

W czasie wojny:

-Wykrywanie zagrożeń oraz ostrzeganie i alarmowanie

-Organizowanie ewakuacji ludności

-przygotowanie budowli ochronnych

-zaciemnienie i wygaszenie oświetlenia

-udzielenie poszkodowanym pomocy medycznej

-walka z pożarem

-Zaopatrywanie ludność w sprzęt i środki ochrony indywidualnej

-Organizowanie doraźnych pomieszczeń i zaopatrzenia dla ludności

-Doraźne przywracanie niezbędnych służb użyteczności publicznej, w tym pomoc w odbudowie.

-doraźne grzebanie zmarłych

-Ochrona żywności oraz dóbr niezbędnych do przeżycia

-Działalność planistyczna i prace organizacyjne

-zabezpieczenie dóbr kultury, urządzeń użyteczności publicznej oraz ważnych dokumentów.

 

W czasie pokoju:

-Planowanie przedsięwzięć w zakresie obrony przed skutkami działań wojennych

-przygotowanie schronów i ukryć oraz indywidualnych środków ochrony

-prowadzenie szkoleń w zakresie OC

- działania prowadzone w zakresie klęsk żywiołowych.

W zawiązku z powyższym w obronie  cywilnej  niezbędnymi dokumentami są plany które posiada gmina.

 

OPŁATY

 

Nie pobiera się

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

 

Do 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.

 

TRYB ODWOŁAWCZY

 

Zgodny z ustawami  i zarządzeniami.

 

PROCEDURY POSTĘPOWANIA- UWAGI

 

Po zapoznaniu się z dołączoną dokumentacją zostaje wydane stosowne uzgodnienia,  decyzja W przypadku konieczności przeprowadzenia ustaleń w razie wydania decyzji może być przeprowadzona wizja lokalna 

Jeżeli przedłożone dokumenty nie są kompletne, Burmistrz wzywa do ich uzupełnienia.

 

PODSTAWA PRAWNA

-       

  • Ustawa  z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1430, 2217, z 2018 r. poz. 138, 398 tj.);
  •  Ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej. ( Dz. U. z 1991r nr 88 poz. 400)
  • Ustawy  z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2017r. poz. 209, 1566);                                                                                                            
  • Ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. 1991 nr 81 poz. 351);
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.                                                           
  •  Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2004r.  w sprawie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny( Dz. U. 2004 nr 203   poz. 2081);
  •  Rozporządzenie  Rady  Ministrów  z dnia 3 sierpnia 2004 r. w sprawie świadczeń rzeczowych na     rzecz obrony w czasie pokoju (Dz. U. z dnia 20 sierpnia 2004 r. 
  • Rozporządzenie Rady Ministrów  z dnia 5 października 2004 r. w sprawie świadczeń osobistych na  rzecz obrony w czasie pokoju (Dz. U. z dnia 21 października 2004 r.); 
  • Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 30 listopada 2009 r. w sprawie przeprowadzania okresowych bezpłatnych badań lekarskich członka ochotniczej straży pożarnej biorącego bezpośredni udział  w działaniach ratowniczych ( Dz. U. 210 poz. 1627.).

 

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

 Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO.

Administratorem Danych Osobowych jest Gmina Dobczyce z siedzibą w Dobczycach, Rynek 26. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: e-mail iod@dobczyce.pl, telefon (12) 37 21 700.

 Dane osobowe przetwarzane są w celu:

a)       wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze Danych Osobowych (art. 6 ust. 1 pkt c RODO);

b) realizacji obowiązku określonego na postawie  ustawy  z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej, ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej, Ustawy  z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym, Ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej, Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2004r.  w sprawie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny, Rozporządzenia  Rady  Ministrów  z dnia 3 sierpnia 2004 r. w sprawie świadczeń  rzeczowych na rzecz obrony w czasie pokoju, Rozporządzenie Rady Ministrów  z dnia 5 października 2004 r. w sprawie świadczeń osobistych na  rzecz obrony w czasie pokoju, Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 30 listopada 2009 r. w sprawie przeprowadzania okresowych bezpłatnych badań lekarskich członka ochotniczej straży pożarnej biorącego bezpośredni udział  w działaniach ratowniczych.

 

Dane osobowe będą udostępnianie wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Przekazywane danych do organów publicznych w związku z prowadzonym postępowaniem – przy realizacji usługi dotyczącej lokalizacji urządzenia w pasie drogowym odbywa się na podstawie przepisów kodeksu postępowania administracyjnego. Samorządowe Kolegium Odwoławcze oraz sądy administracyjne, które otrzymują dane osobowe w ramach konkretnego postępowania administracyjnego nie są uznawane za odbiorców w rozumieniu RODO. Dane osobowe będą jednak udostępniane organom ścigania w ramach prowadzonych przez nie postępowań, Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Myślenicach oraz lekarzowi medycyny pracy  świadczącej usługi serwisowe systemu informatycznego Intradok – w którym przetwarzane są dane osobowe.

Każda osoba, której dane dotyczą i są przetwarzane ma prawo do:

1) dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i prawo do przenoszenia danych, a jeśli dane przetwarzane są na podstawie zgody - prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.

2) żądania od Administratora Danych niezwłocznego usunięcia dotyczących jej danych przetwarzanych na podstawie zgody. Prawo do usunięcia danych jest ograniczone w zakresie w jakim przetwarzanie jest niezbędne do:

a)     wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa, w tym prawa Unii Europejskiej, lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Gminie Dobczyce;

b)     do celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych, o ile prawdopodobne jest, że prawo do usunięcia danych uniemożliwi lub poważnie utrudni realizację celów do takiego przetwarzania;

c)     do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

3). żądania od Administratora Danych ograniczenia przetwarzania dotyczących jej danych w następujących przypadkach:

a)    osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi Danych sprawdzić prawidłowość tych danych;

b)     przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia wykorzystywania;

c)     administrator Danych nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;

d)   osoba, której dane dotyczą wniosła sprzeciw na mocy art. 21 Rozporządzenia wobec przetwarzania - do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora Danych są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.

4) przenoszenia danych, jeśli dotyczące jej dane przetwarzane są na podstawie zgody lub umowy. Prawo to nie ma zastosowania do przetwarzania, które jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Gminie Dobczyce.

5) wniesienia sprzeciwu – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit e lub f RODO..

6) wniesienia skargi do organu nadzorczego jeżeli sądzi, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczące narusza RODO.

Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w zakresie wymaganym przepisami prawnymi w celu realizacji zadań wynikających z  Ustawy  z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej     (Dz. U.  z 2017 r. poz. 1430, 2217, z 2018 r. poz. 138, 398 tj.), Ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej ( Dz. U. z 1991r nr 88 poz. 400, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. Brak podania wskazanych danych przy realizacji usługi skutkować będzie wezwaniem do uzupełnienia braków formalnych podania lub pozostawienia go bez rozpoznania.                                                                                                     

Dane osobowe będą przetwarzane w czasie świadczenia usługi, a po jej zakończeniu zostaną zarchiwizowane na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Dokumentacja papierowa ma określoną kategorię archiwalną B5, BE5, BE10,  po upływie okresu jej przechowywania w archiwum zakładowym, jest przekazywana do Archiwum Narodowego w Krakowie lub za jego zgodą niszczona.

  Historia zmian w dokumencie