Wersja do wydruku 
Katalog usług
 AR Archiwum Dokumentów
Nr: GPS 12.2. Opublikowano: 29/05/2018 Nr: FD/001579
Wersja: 8 Obowiązuje od: 29/05/2018 Karta Usługi
Nazwa: Usługa: Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco lub zawsze znacząco oddziaływać na środowisko
Właściciel: Małgorzata Dudzik-Jeż - Zespół ds. ochrony środowiska i rolnictwa (Referat Gospodarowania Przestrzenią i Ochrony Środowiska )

WYMAGANE DOKUMENTY

 

1)      Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, mogącego potencjalnie znacząco lub zawsze znacząco oddziaływać na środowisko.

2)      kartę informacyjną przedsięwzięcia wraz z zapisem w formie elektronicznej (w trzech egzemplarzach) - w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko – zawierającą podstawowe informacje o planowanym przedsięwzięciu, w szczególności dane o:

  1. rodzaju, cechach, skali i usytuowaniu przedsięwzięcia,
  2. powierzchni zajmowanej nieruchomości, a także obiektu budowlanego oraz dotychczasowym sposobie ich wykorzystywania i pokryciu nieruchomości szatą roślinną,
  3. rodzaju technologii,
  4. ewentualnych wariantach przedsięwzięcia, przy czym w przypadku drogi w transeuropejskiej sieci drogowej każdy z analizowanych wariantów drogi musi być dopuszczalny pod względem bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  5. przewidywanej ilości wykorzystywanej wody, surowców, materiałów, paliw oraz energii,
  6. rozwiązaniach chroniących środowisko,
  7. rodzajach i przewidywanej ilości wprowadzanych do środowiska substancji lub energii przy zastosowaniu rozwiązań chroniących środowisko,
  8. możliwym transgranicznym oddziaływaniu na środowisko,
  9. obszarach podlegających ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody oraz korytarzach ekologicznych, znajdujących się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia,
  10. wpływie planowanej drogi na bezpieczeństwo ruchu drogowego w przypadku drogi w transeuropejskiej sieci drogowej,
  11. przedsięwzięciach realizowanych i zrealizowanych, znajdujących się na terenie, na którym planuje się realizację przedsięwzięcia, oraz w obszarze oddziaływania przedsięwzięcia lub których oddziaływania mieszczą się w obszarze oddziaływania planowanego przedsięwzięcia - w zakresie, w jakim ich oddziaływania mogą prowadzić do skumulowania oddziaływań z planowanym przedsięwzięciem,
  12. ryzyku wystąpienia poważnej awarii lub katastrofy naturalnej i budowlanej,
  13. przewidywanych ilościach i rodzajach wytwarzanych odpadów oraz ich wpływie na środowisko,
  14. pracach rozbiórkowych dotyczących przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko

- z uwzględnieniem dostępnych wyników innych ocen wpływu na środowisko, przeprowadzonych na podstawie odrębnych przepisów.

3)      raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko wraz z zapisem raportu w formie elektronicznej (w trzech egzemplarzach)  - w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpi o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 - kartę informacyjną przedsięwzięcia;

4)      poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmującej przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie (w trzech egzemplarzach),

5)      mapę w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, wraz z zapisem mapy w formie elektronicznej (w trzech egzemplarzach),

6)      w przypadku przedsięwzięć wymagających koncesji na poszukiwanie lub rozpoznawanie kompleksu podziemnego składowania dwutlenku węgla, koncesji na wydobywanie kopalin ze złóż, koncesji na podziemne bezzbiornikowe magazynowanie substancji, koncesji na podziemne składowanie odpadów oraz koncesji na podziemne składowanie dwutlenku węgla lub decyzji zatwierdzającej plan ruchu dla wykonywania robót geologicznych związanych z poszukiwaniem i rozpoznawaniem złoża węglowodorów lub decyzji inwestycyjnej w celu wykonywania koncesji na poszukiwanie i rozpoznawanie złoża węglowodorów oraz wydobywanie węglowodorów ze złoża, decyzji zatwierdzającej plan ruchu dla wykonywania robót geologicznych na podstawie koncesji na poszukiwanie lub rozpoznawanie złoża kopaliny, decyzji określającej szczegółowe warunki wydobywania kopaliny, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, zamiast kopii mapy ewidencyjnej mapę sytuacyjno-wysokościową sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie (w trzech egzemplarzach),

7)      wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (w trzech egzemplarzach),

8)      wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,

9)      w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji;

10)  pełnomocnictwo w oryginale lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (w przypadku, gdy składający wniosek działa w imieniu innej osoby,

11)  kopia wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego wskazującego osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu planującego podjęcie realizacji przedsięwzięcia, w przypadku gdy podmiot ten podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego,

12)  oświadczenie autora prognozy oddziaływania na środowisko, raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oraz raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na obszar Natura 2000, a w przypadku zespołu autorów - kierującego tym zespołem, o spełnieniu wymagań, o których mowa w art. 74a ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,

 

OPŁATY

 

Opłata skarbowa w wysokości 205 zł za wydanie decyzji i 17 zł za pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy) płatna z chwilą złożenia wniosku w kasie Urzędu

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

 

Do 60 dni od złożenia wniosku.

 

TRYB ODWOŁAWCZY

 

Od decyzji służy stronie prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie ul. Lea 10, za pośrednictwem Burmistrza Gminy i Miasta Dobczyce, w terminie do 14 dni od daty otrzymania decyzji.

 

PROCEDURY POSTĘPOWANIA- UWAGI

 

W przypadku przedsięwzięć dla których może istnieć obowiązek sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko wniosek wraz z kopią mapy ewidencyjnej zostaje przesłany do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego celem uzyskania opinii o konieczności sporządzenia raportu. Po uzyskaniu stosownych opinii wydawane jest postanowienie w sprawie konieczności lub braku konieczności sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko. Następnie po uzyskaniu w/w opinii wydawana jest decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych zgody na realizację przedsięwzięcia.

 

PODSTAWA PRAWNA 

 

Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j., Dz. U. z 2016, poz. 353, z późn. zm.)

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016 r., poz.71)

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j., Dz. U. z 2016 r., poz. 1827)

 

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

 

1. Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO.

 

2. Administratorem Danych Osobowych Gmina Dobczyce z siedzibą w Dobczycach, Rynek 26. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: e-mail iod@dobczyce.pl, telefon (12) 37 21 700.

 

3. Dane osobowe przetwarzane są w celu:

a)  wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze Danych Osobowych (art. 6 ust. 1 pkt c RODO);

b)  realizacja obowiązku określonego w ustawie z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j., Dz. U. z 2017 r., poz. 1405).

 

4. Dane osobowe będą udostępnianie wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Przekazywanie danych do organów publicznych w związku z prowadzonymi postępowaniami  administracyjnymi odbywa się na podstawie przepisów prawnych ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j., Dz. U. z 2017 r., poz. 1405). Instytucje, które otrzymują dane osobowe w ramach konkretnego postępowania administracyjnego (Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Krakowie, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
w Myślenicach, Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polski, Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Krakowie) nie są uznawane za odbiorców w rozumieniu RODO. Dane osobowe będą udostępniane organom ścigania w ramach prowadzonych przez nie postępowań oraz firmom świadczącym usługi serwisowe systemów informatycznych (Baza ooś, Ekoportal, BIP Gmina Dobczyce)

Dane osobowe będą jednak udostępniane organom ścigania w ramach prowadzonych przez nie postępowań oraz firmie Coig S.A. świadczącej usługi serwisowe systemu informatycznego Intradok – w którym przetwarzane są dane osobowe.

 

5. Każda osoba, której dane dotyczą i są przetwarzane ma prawo do:

1) dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i prawo do przenoszenia danych, a jeśli dane przetwarzane są na podstawie zgody - prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.

2) żądania od Administratora Danych niezwłocznego usunięcia dotyczących jej danych przetwarzanych na podstawie zgody. Prawo do usunięcia danych jest ograniczone w zakresie
w jakim przetwarzanie jest niezbędne do:

a) wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa, w tym prawa Unii Europejskiej, lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Gminie Dobczyce;

b) do celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych, o ile prawdopodobne jest, że prawo do usunięcia danych uniemożliwi lub poważnie utrudni realizację celów do takiego przetwarzania;

c) do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

3). żądania od Administratora Danych ograniczenia przetwarzania dotyczących jej danych
w następujących przypadkach:

a) osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi Danych sprawdzić prawidłowość tych danych;

b) przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia wykorzystywania;

c) administrator Danych nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;

d)    osoba, której dane dotyczą wniosła sprzeciw na mocy art. 21 Rozporządzenia wobec przetwarzania - do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora Danych są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.

4) przenoszenia danych, jeśli dotyczące jej dane przetwarzane są na podstawie zgody lub umowy. Prawo to nie ma zastosowania do przetwarzania, które jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Gminie Dobczyce.

5) wniesienia sprzeciwu – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit e lub f RODO..

6) wniesienia skargi do organu nadzorczego jeżeli sądzi, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczące narusza RODO.

 

6. Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w zakresie wymaganym przepisami prawa w celu realizacji usługi wydania decyzji  środowiskowych uwarunkowaniach z uwagi na art.63 § 2 oraz art.64 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. Brak podania wskazanych danych skutkować będzie wezwaniem do uzupełnienia braków formalnych podania lub pozostawienia go bez rozpoznania.

 

7. Dane osobowe będą przetwarzane w czasie świadczenia usługi, a po jej zakończeniu zostaną zarchiwizowane na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym
i archiwach oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji
i zakresu działania archiwów zakładowych. Dokumentacja papierowa ma określoną kategorie archiwalna BE10, po upływie okresu jej przechowywania w archiwum zakładowym, jest przekazywana do Archiwum Narodowego w Krakowie lub za jego zgodą niszczona.

# Opis załączonego pliku Nazwa pliku
1.   GPS_12.2a_Wniosek - znaczączo oddziałujące na środowisko GPS_12.2a_Wniosek - znaczączo oddziałujące na środowisko.doc
(rozmiar: 61 KB)
2.   GPS_12.2b_Wniosek- potencjalnie znacząco oddzuiałujące na środowisko GPS_12.2b_Wniosek- potencjalnie znacząco oddzuiałujące na środowisko.doc
(rozmiar: 65 KB)
  Historia zmian w dokumencie