Wersja do wydruku 
Katalog usług
 AR Archiwum Dokumentów
Nr: RFK 11.1.3. Opublikowano: 25/05/2018 Nr: FD/001550
Wersja: 7 Obowiązuje od: 16/08/2010 Karta Usługi
Nazwa: Usługa: Udzielanie ulg w podatku od spadków i darowizn - umarzanie, odraczanie, rozkładanie na raty
Właściciel: Małgorzata Małek-Szczecińska - Referent (Referat Finansowo - Księgowy)

  

 

MIEJSCE ZAŁATWIANIA SPRAWY- JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

 

Referat Finansowo-Księgowy

I piętro, pokój 115        

Tel. (12) 37-21-739

 

WYMAGANE DOKUMENTY

 

  • Pismo Naczelnika Urzędu Skarbowego o zajęcie stanowiska w sprawie udzielenia ulgi.
  • inne dokumenty na żądanie organu podatkowego, mogące mieć wpływ na rozstrzygnięcie w sprawie.

 

OPŁATY

 

Nie podlega opłacie skarbowej

 

SPOSÓB I TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

 

  • organ podatkowy wydaje postanowienie określające zajęcie stanowiska w sprawie
  • 14 dni od dnia wpływu wniosku Naczelnika Urzędu Skarbowego o zajęcie stanowiska w sprawie

 

TRYB ODWOŁAWCZY

 

   Na postanowienie nie służy zażalenie

 

INNE INFORMACJE

 

W przypadku pobieranych przez urząd skarbowy podatków i opłat stanowiących w całości dochody jednostek samorządu terytorialnego, naczelnik tego urzędu może umorzyć, odraczać termin zapłaty lub rozkładać na raty należności oraz zwalniać płatnika z obowiązku pobrania bądź ograniczyć pobór należności wyłącznie za zgodą przewodniczącego zarządu jednostki samorządu terytorialnego.

 

PODSTAWA PRAWNA

 

Ustawa z dnia 29.08.1997r., Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz.U. z 2018 r. poz. 800 ze zm.)

Art. 18 ust.2 ustawy z dnia 13.11.2003r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (DZ.U. z 2017r. poz. 1453 ze zm.)

 

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

 

 

Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO.

 

Administratorem Danych Osobowych jest Gmina Dobczyce z siedzibą w Dobczycach, Rynek 26.  

Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: e-mail

iod@dobczyce.pl, telefon (12) 37 21 700.

 

Dane osobowe przetwarzane są w celu:

 

a)      wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze Danych Osobowych (art. 6 ust. 1 pkt c RODO);

b)      realizacja obowiązku wynikającego z ustawy Ordynacja podatkowa oraz ustaw szczegółowych tj. ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.

 

 

Dane osobowe będą udostępnianie wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Przekazywane danych do organów publicznych w związku z prowadzonymi postępowaniami administracyjnymi odbywa się na podstawie przepisów prawnych ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja Podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 800). Instytucje, które otrzymują dane osobowe w ramach konkretnego postępowania administracyjnego (np. Naczelnicy Urzędów Skarbowych)  nie są uznawane za odbiorców w rozumieniu RODO. Dane osobowe będą jednak udostępniane organom ścigania w ramach prowadzonych przez nie postępowań oraz firmom świadczącym usługi serwisowe systemów informatycznych (COIG SA, TENSOFT) w których przetwarzane są te dane osobowe. 

 

Każda osoba, której dane dotyczą i są przetwarzane ma prawo do:

 

1. dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i prawo do przenoszenia danych, a jeśli dane przetwarzane są na podstawie zgody - prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.

 

2. żądania od Administratora Danych niezwłocznego usunięcia dotyczących jej danych przetwarzanych na podstawie zgody. Prawo do usunięcia danych jest ograniczone w zakresie w jakim przetwarzanie jest niezbędne do:

 

a) wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa, w tym prawa Unii Europejskiej,  lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Gminie Dobczyce;

 

b) do celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych, o ile prawdopodobne jest, że prawo do usunięcia danych  uniemożliwi lub poważnie utrudni realizację celów do takiego przetwarzania;

 

c) do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

 

3. żądania od Administratora Danych ograniczenia przetwarzania dotyczących jej danych w następujących przypadkach:

 

a) osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi Danych sprawdzić prawidłowość tych danych;

 

b) przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia wykorzystywania;

 

c) administrator Danych nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;

 

d)osoba, której dane dotyczą wniosła sprzeciw na mocy art. 21 Rozporządzenia wobec przetwarzania  - do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora Danych są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.

 

4. przenoszenia danych, jeśli dotyczące jej dane przetwarzane są na podstawie zgody  lub umowy. Prawo to nie ma zastosowania do przetwarzania, które jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Gminie Dobczyce.

 

5. wniesienia sprzeciwu  – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit e lub f RODO..

 

6. wniesienia skargi  do organu nadzorczego jeżeli sądzi, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczące narusza RODO.

 

Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w zakresie wymaganym przepisami prawnymi w celu realizacji usługi Udzielanie ulg w podatku od spadków i darowizn - umarzanie, odraczanie, rozkładanie na raty.  Brak podania wskazanych danych skutkować będzie wezwaniem do uzupełnienia braków formalnych podania lub pozostawienia go bez rozpoznania.

Dane osobowe będą przetwarzane w czasie świadczenia usługi, a po jej zakończeniu zostaną zarchiwizowane na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Dokumentacja papierowa (kategoria archiwalna B10), po upływie okresu jej przechowywania w archiwum zakładowym, jest przekazywana do Archiwum Narodowego w Krakowie lub za jego zgodą niszczona.

 

 

 

  Historia zmian w dokumencie