Wersja do wydruku 
Katalog usług
 AR Archiwum Dokumentów
Nr: PU 1. Opublikowano: 07/09/2011 Nr: FD/000407
Wersja: 2 Obowiązuje od: 16/08/2010 Karta Usługi
Nazwa: Usługa: Dodatki mieszkaniowe
Właściciel: Zofia Kozielska - Pełnomocnik Burmistrza (Pełnomocnik Burmistrza ds. uzależnień)

PODSTAWA PRAWNA
 
Ustawa o dodatkach mieszkaniowych ( Dz. U. Nr 71 poz. 734, z 2001r. z późn. zmianami)
 
MIEJSCE ZAŁATWIANIA SPRAWY- JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
 
Pełnomocnik Burmistrza ds. uzależnień,
pok. 210 - II piętro
Tel. 37-21-721
 
Godziny pracy:
poniedziałek   900 : 1700
wtorek- piątek 730 : 1530
 
Tel. 37-21- 721
 
WYMAGANE DOKUMENTY
 
  • dowód osobisty,
  • emeryt (rencista) - odcinek emerytury (renty) z trzech poprzednich miesięcy lub decyzja organu przyznającego świadczenie,
  • osoba niepełnosprawna - orzeczenie o ustaleniu stopnia niepełnosprawności,
  • osoba zatrudniona - zaświadczenie z zakładu pracy o osiąganych dochodach brutto za okres 3 poprzednich miesięcy,
  • rolnik - nakaz podatkowy,
  • osoba prowadząca działalność gospodarczą - oświadczenie potwierdzone przez Urząd Skarbowy, o dochodzie uzyskanym w okresie 3 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku,
  • dziecko w rodzinie uczęszczające do szkoły ponadgimnazjalnej– zaświadczenie ze szkoły z uwzględnieniem, czy pobiera stypendium lub wynagrodzenie za praktykę,
  • osoba bezrobotna - zaświadczenie z Urzędu Pracy,
  • osoba chora - zaświadczenie lekarskie, rachunki za leki, 
  • rachunki za opłaty związane z utrzymaniem mieszkania, potwierdzone przez zarządcę lokalu lub budynku (np. Spółdzielnia Mieszkaniowa, Urząd Gminy)
  • inne dokumenty mogące mieć wpływ na formy pomocy określone przez pracownika socjalnego (np. postanowienie Sądowe, nakaz eksmisji, stan zadłużenia itp.)
 
DODATEK MIESZKANIOWY PRZYSŁUGUJE
 
Osobom w gospodarstwie domowym jednoosobowym, jeżeli średni miesięczny dochód w okresie 3 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku nie przekracza 150 % najniższej emerytury,
W gospodarstwie domowym wieloosobowym, jeżeli na jednego członka rodziny, średni miesięczny dochód w okresie 3 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku nie przekracza 100 % najniższej emerytury.
 
Gdy powierzchnia użytkowa lokalu mieszkalnego nie przekracza normatywnej powierzchni o więcej niż:
1)    30% albo
2)    50% pod warunkiem, że udział powierzchni pokoi i kuchni w powierzchni użytkowej tego lokalu nie przekracza 60%.
Normatywna powierzchnia:
- 35 m 2                dla 1 osoby
- 40 m 2                dla 2 osób
- 45 m 2                dla 3 osób
- 55 m 2                dla 4 osób
- 65 m 2                dla 5 osób
- 70 m 2                dla 6 osób, a w razie zamieszkiwania w lokalu mieszkalnym większej liczby osób dla każdej kolejnej osoby zwiększa się normatywną powierzchnię lokalu o 5 m 2
 
TRYB ODWOŁAWCZY
 
Decyzje o przyznaniu lub odmowie pomocy podejmuje w formie pisemnej Burmistrz. Odwołanie składa się w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie, za pośrednictwem Burmistrza Gminy i Miasta Dobczyce.
# Opis załączonego pliku Nazwa pliku
1.   PU 1. Wniosek PU_1._Wniosek.doc
(rozmiar: 31 KB)
  Historia zmian w dokumencie