Wersja do wydruku 
Katalog usług
 AR Archiwum Dokumentów
Nr: FK 11.2. Opublikowano: 25/05/2018 Nr: FD/001560
Wersja: 5 Obowiązuje od: 16/08/2010 Zasady
Nazwa: Usługa: Wydawanie pisemnej indywidualnej interpretacji, przepisów prawa podatkowego
Właściciel: Anna Wach - Skarbnik Gminy/Kierownik Referatu Finasowo-Księgowego (Skarbnik Gminy)

 

MIEJSCE ZAŁATWIANIA SPRAWY - JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

 

Referat Finansowo-Księgowy,

I piętro, pokój 115         

Tel. (12) 37-21-733, (12) 37-21-734, (12) 37-21-735

 

WYMAGANE DOKUMENTY

 

  • wniosek o interpretację przepisów prawnych
  • składając wniosek podatnik jest obowiązany do wyczerpującego przedstawienia stanu faktycznego (istniejącego w dniu złożenia wniosku) oraz własnego stanowiska w sprawie.

 

 

OPŁATY

 

Podlega opłacie skarbowej w kwocie 40,00 zł

 

SPOSÓB I TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

 

Nie później niż w ciągu 3 miesięcy od dnia otrzymania wniosku, a w przypadku uzasadnionych złożoności sprawy termin załatwienia wniosku może zostać przedłużony do 4 miesięcy.

 

TRYB ODWOŁAWCZY

 

Na wydane postanowienie służy zażalenie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie, ul. Lea 10, w terminie 7 dni od daty otrzymania.

 

INNE INFORMACJE

 

Interpretacja indywidualna, po usunięciu danych identyfikujących wnioskodawcę oraz inne podmioty wskazane w treści interpretacji, jest niezwłocznie zamieszczana w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych.

 

PODSTAWA PRAWNA

 

Art. 14a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2018r.  poz. 800)

 

 

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

 

Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO.

Administratorem Danych Osobowych jest Gmina Dobczyce z siedzibą w Dobczycach, Rynek 26.  

Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: e-mail iod@dobczyce.pl, telefon (12) 37 21 700.

Dane osobowe przetwarzane są w celu:

a)     wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze Danych Osobowych (art. 6 ust. 1 pkt c RODO);

b)     realizacja obowiązku wynikającego z ustawy Ordynacja podatkowa oraz ustaw szczegółowych tj. ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o podatku rolnym, ustawy o podatku leśnym.

 

Dane osobowe będą udostępnianie wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Przekazywane danych do organów publicznych w związku z prowadzonymi postępowaniami administracyjnymi odbywa się na podstawie przepisów prawnych ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja Podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 800). Instytucje, które otrzymują dane osobowe w ramach konkretnego postępowania administracyjnego (np. Samorządowe Kolegium Odwoławcze oraz inne szczegółowo wymienione w art. 297 wyżej cytowanej ustawy)  nie są uznawane za odbiorców w rozumieniu RODO. Dane osobowe będą jednak udostępniane organom ścigania w ramach prowadzonych przez nie postępowań oraz firmom świadczącym usługi serwisowe systemów informatycznych (COIG SA, TENSOFT) w których przetwarzane są te dane osobowe. 

Każda osoba, której dane dotyczą i są przetwarzane ma prawo do:

1. dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i prawo do przenoszenia danych, a jeśli dane przetwarzane są na podstawie zgody - prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.

2. żądania od Administratora Danych niezwłocznego usunięcia dotyczących jej danych przetwarzanych na podstawie zgody. Prawo do usunięcia danych jest ograniczone w zakresie w jakim przetwarzanie jest niezbędne do:

a) wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa, w tym prawa Unii Europejskiej,  lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Gminie Dobczyce;

b) do celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych, o ile prawdopodobne jest, że prawo do usunięcia danych  uniemożliwi lub poważnie utrudni realizację celów do takiego przetwarzania;

c) do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

3. żądania od Administratora Danych ograniczenia przetwarzania dotyczących jej danych w następujących przypadkach:

a) osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi Danych sprawdzić prawidłowość tych danych;

b) przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia wykorzystywania;

c) administrator Danych nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;

d)osoba, której dane dotyczą wniosła sprzeciw na mocy art. 21 Rozporządzenia wobec przetwarzania  - do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora Danych są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.

4. przenoszenia danych, jeśli dotyczące jej dane przetwarzane są na podstawie zgody  lub umowy. Prawo to nie ma zastosowania do przetwarzania, które jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Gminie Dobczyce.

5. wniesienia sprzeciwu  – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit e lub f RODO..

6. wniesienia skargi  do organu nadzorczego jeżeli sądzi, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczące narusza RODO.

Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w zakresie wymaganym przepisami prawnymi w celu realizacji usługi Wydawanie pisemnej indywidualnej interpretacji, przepisów prawa podatkowego z uwagi na Ustawę Ordynacja podatkowa.  Brak podania wskazanych danych skutkować będzie wezwaniem do uzupełnienia braków formalnych podania lub pozostawienia go bez rozpoznania.

Dane osobowe będą przetwarzane w czasie świadczenia usługi, a po jej zakończeniu zostaną zarchiwizowane na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Dokumentacja papierowa (kategoria archiwalna A), po upływie okresu jej przechowywania w archiwum zakładowym, jest przekazywana do Archiwum Narodowego w Krakowie lub za jego zgodą niszczona.

  Historia zmian w dokumencie