MIEJSCE ZAŁATWIANIA SPRAWY- JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Referat Finansowo-Księgowy,
I piętro, pokój 115
Tel. (12) 37-21-735.
WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek z uzasadnieniem. Do wniosku należy dołączyć:
· bilans oraz rachunek zysków i strat za 3 lata (2 lata wstecz plus rok bieżący ),
· materiały finansowo-księgowe obrazujące sytuację finansową oraz majątkową podatnika (np. sprawozdane F- 01, zestawienie obrotów, sald kont syntetycznych),
· informację przedstawiającą aktualny stan, strukturę należności oraz zobowiązań,
· informację dotyczącą charakteru prowadzonej działalności,
· informację o stanie zatrudnienia w firmie,
· inne dowody, które mogą mieć wpływ na rozstrzygnięcie wniosku przez organ podatkowy.
OPŁATY
Wolne z opłaty skarbowej.
SPOSÓB I TERMININ ZAŁATWIENIA SPRAWY
Organ podatkowy wydaje decyzję administracyjną nie później niż w ciągu miesiąca od daty wpływu wniosku, w sprawie skomplikowanej w ciągu 2 miesięcy.
TRYB ODWOŁAWCZY
W terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji – odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie, ul. J. Lea 10 za pośrednictwem Burmistrza Gminy i Miasta Dobczyce.
INNE INFORMACJE
Organ podatkowy, na wniosek podatnika w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym, może:
1) odroczyć termin płatności podatku lub rozłożyć zapłatę podatku na raty,
2) odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę lub odsetki od nieuregulowanych w terminie zaliczek na podatek,
3) umorzyć w całości lub w części zaległości podatkowe, odsetki za zwłokę lub opłatę prolongacyjną.
Ulga udzielana podatnikowi prowadzącemu działalności gospodarczą może:
1) nie stanowić pomocy publicznej,
2) stanowić pomoc publiczną,
3) stanowić pomoc de minimis.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r. poz. 900 ze zm.) Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. - o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r. poz.708 ze zm.).
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych w związku z udzielaniem ulg w spłacie zobowiązań podatkowych - dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego RODO.
|
ADMINISTRATOR
|
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Gminy i Miasta Dobczyce z siedzibą w Dobczycach, Rynek 26, 32-410 Dobczyce.
|
INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
|
Może się Pani/Pan kontaktować z wyznaczonym przez Burmistrza Inspektorem Ochrony Danych pod adresem:
- Urząd Gminy i Miasta Dobczyce, ul. Rynek 26, 32-410 Dobczyce;
- e-mail: iod@dobczyce.pl;
- tel. 012 37 21 700.
|
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA
|
Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO tj. w związku z koniecznością wypełnienia obowiązku prawnego ciężącego na Administratorze wynikającego z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa.
|
ODBIORCY DANYCH
|
Dane osobowe będą udostępnianie wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Przekazywanie danych do organów publicznych w związku z prowadzonymi postępowaniami administracyjnymi odbywa się na podstawie przepisów prawnych ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja Podatkowa. Instytucje, które otrzymują dane osobowe w ramach konkretnego postępowania administracyjnego (np. Samorządowe Kolegium Odwoławcze oraz inne szczegółowo wymienione w art. 297 wyżej cytowanej ustawy) nie są uznawane za odbiorców w rozumieniu RODO. Dane osobowe będą jednak udostępniane organom ścigania w ramach prowadzonych przez nie postępowań oraz firmom świadczącym usługi serwisowe systemów informatycznych (COIG SA, TENSOFT) w których przetwarzane są te dane osobowe.
|
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
|
Dane osobowe będą przetwarzane w czasie świadczenia usługi, a po jej zakończeniu zostaną zarchiwizowane na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Dokumentacja papierowa ma określoną kategorie archiwalną, która określa m.in. czas przechowywania dokumentu. Wnioski o udzielenie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych są przechowywane przez 10 lat, a po upływie okresu przechowywania w archiwum zakładowym są przekazywane do Archiwum Narodowego w Krakowie lub za jego zgodą niszczone.
|
PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH
|
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
|
PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
|
Ma Pani/Pan prawo do:
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
|
INFORMACJA O WYMOGU PODANIA DANYCH
|
Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w zakresie wymaganym przepisami prawa. Brak podania wskazanych danych skutkować będzie wezwaniem do uzupełnienia braków formalnych podania lub pozostawieniem go bez rozpatrzenia.
|
PRAWO WNIESIENIA SKARGI
|
Ma Pan/Pani prawo złożenia skargi na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
|
INFORMACJA O ZAUTOMATYZOWANYM PRZETWARZANIU DANYCH
|
Dane osobowe nie będą podlegają profilowaniu ani zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
|