Nr: RFK 11.1.1. | Opublikowano: 25/05/2018 | Nr: FD/001551 |
Wersja: 6 | Obowiązuje od: 16/08/2010 | Karta Usługi |
Nazwa: | Usługa: Udzielanie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych osoby fizyczne( umarzanie, odraczanie, rozkładanie na raty) | |
Właściciel: | Marta Szpil - Zespół ds. podatków i opłat (Referat Finansowo - Księgowy) | |
MIEJSCE ZAŁATWIANIA SPRAWY- JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Referat Finansowo-Księgowy, I piętro, pokój 115 Tel. (12) 37-21-733, (12) 37-21-734, (12) 37-21-735
WYMAGANE DOKUMENTY
o Zaświadczenia lekarskie, o Karty, wypisy poświadczające leczenie szpitalne;
OPŁATY
Nie podlega opłacie skarbowej
SPOSÓB I TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
TRYB ODWOŁAWCZY
W terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji – odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie, ul. J. Lea 10 za pośrednictwem Burmistrza Gminy i Miasta Dobczyce.
INNE INFORMACJE
W przypadku trudnej sytuacji materialnej podatnika, zdarzenia losowego osłabiającego jego zdolność płatniczą, może zostać udzielona ulga podatkowa w postaci umorzenia zaległości podatkowej, odroczenia terminu zapłaty podatku, rozłożenia na raty lub umorzenia odsetek od zaległości podatkowych. Jeżeli osoba ubiegająca się o ulgę lub umorzenie podatku prowadzi działalność gospodarczą, jej wniosek rozpatrywany jest zgodnie z ustawą o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. tekst jednolity Dz. U z 2007r, nr 59, poz. 404 z póz. zm.). Osoba ta jest zobowiązana do przedstawienia informacji o uzyskanej w okresie 3 kolejnych lat poprzedzających dzień złożenia wniosku pomocy publicznej, a w szczególności informacji dotyczącej wartości, formy pomocy i jej przeznaczenia (dotacje, kredyty preferencyjne, zaniechania poboru, rozłożenie na raty, umorzenie podatku).
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 29.08.1997 r., Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz.U. z 2018 r. poz. 800 ze zm.).
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO. Administratorem Danych Osobowych jest Gmina Dobczyce z siedzibą w Dobczycach, Rynek 26. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: e-mail iod@dobczyce.pl, telefon (12) 37 21 700. Dane osobowe przetwarzane są w celu: a) wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze Danych Osobowych (art. 6 ust. 1 pkt c RODO); b) realizacja obowiązku wynikającego z ustawy Ordynacja podatkowa.
Dane osobowe będą udostępnianie wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Przekazywane danych do organów publicznych w związku z prowadzonymi postępowaniami administracyjnymi odbywa się na podstawie przepisów prawnych ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja Podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 800). Instytucje, które otrzymują dane osobowe w ramach konkretnego postępowania administracyjnego (np. Samorządowe Kolegium Odwoławcze oraz inne szczegółowo wymienione w art. 297 wyżej cytowanej ustawy) nie są uznawane za odbiorców w rozumieniu RODO. Dane osobowe będą jednak udostępniane organom ścigania w ramach prowadzonych przez nie postępowań oraz firmom świadczącym usługi serwisowe systemów informatycznych (COIG SA, TENSOFT) w których przetwarzane są te dane osobowe. Każda osoba, której dane dotyczą i są przetwarzane ma prawo do: 1. dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i prawo do przenoszenia danych, a jeśli dane przetwarzane są na podstawie zgody - prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. 2. żądania od Administratora Danych niezwłocznego usunięcia dotyczących jej danych przetwarzanych na podstawie zgody. Prawo do usunięcia danych jest ograniczone w zakresie w jakim przetwarzanie jest niezbędne do: a) wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa, w tym prawa Unii Europejskiej, lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Gminie Dobczyce; b) do celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych, o ile prawdopodobne jest, że prawo do usunięcia danych uniemożliwi lub poważnie utrudni realizację celów do takiego przetwarzania; c) do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. 3. żądania od Administratora Danych ograniczenia przetwarzania dotyczących jej danych w następujących przypadkach: a) osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi Danych sprawdzić prawidłowość tych danych; b) przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia wykorzystywania; c) administrator Danych nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń; d)osoba, której dane dotyczą wniosła sprzeciw na mocy art. 21 Rozporządzenia wobec przetwarzania - do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora Danych są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą. 4. przenoszenia danych, jeśli dotyczące jej dane przetwarzane są na podstawie zgody lub umowy. Prawo to nie ma zastosowania do przetwarzania, które jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Gminie Dobczyce. 5. wniesienia sprzeciwu – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit e lub f RODO. 6. wniesienia skargi do organu nadzorczego jeżeli sądzi, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczące narusza RODO. Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w zakresie wymaganym przepisami prawnymi w celu realizacji usługi Udzielanie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych osoby fizyczne( umarzanie, odraczanie, rozkładanie na raty) z uwagi na ustawę Ordynacja Podatkowa. Brak podania wskazanych danych skutkować będzie wezwaniem do uzupełnienia braków formalnych podania lub pozostawienia go bez rozpoznania. Dane osobowe będą przetwarzane w czasie świadczenia usługi, a po jej zakończeniu zostaną zarchiwizowane na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Dokumentacja papierowa (kategoria archiwalna B10), po upływie okresu jej przechowywania w archiwum zakładowym, jest przekazywana do Archiwum Narodowego w Krakowie lub za jego zgodą niszczona. |
||