Wersja do wydruku 
Katalog usług
 AR Archiwum Dokumentów
Nr: GPS 12.2. Opublikowano: 13/07/2020 Nr: FD/001683
Wersja: 9 Obowiązuje od: 29/05/2018 Karta Usługi
Nazwa: Usługa: Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco lub zawsze znacząco oddziaływać na środowisko
Właściciel: Małgorzata Dudzik-Jeż - Zespół ds. ochrony środowiska i rolnictwa (Referat Gospodarowania Przestrzenią i Ochrony Środowiska )

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

 

Referat Gospodarowania  Przestrzenią i Ochrony Środowiska,

II piętro, pokój 203

tel.  (12) 37 21 768

 

WYMAGANE DOKUMENTY

 

1) wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, mogącego potencjalnie znacząco lub zawsze znacząco oddziaływać na środowisko,

2) w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko - raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 - kartę informacyjną przedsięwzięcia (w czterech egzemplarzach),

3) w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko - kartę informacyjną przedsięwzięcia (w czterech egzemplarzach),,

 

4)      poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmująca przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz przewidywany obszar, o którym mowa w art. 74 ust. 3a ustawy ooś zdanie drugie (w czterech egzemplarzach),

 

5)      mapa, w postaci papierowej oraz elektronicznej, w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie, wraz z wyznaczoną odległością, o której mowa w art. 74 ust. 3a pkt 1 4; w przypadku przedsięwzięć innych niż wymienione  w art. 74 ust. 1 pkt 4 ustawy ooś, mapę sporządza się na podkładzie wykonanym na podstawie kopii mapy ewidencyjnej (w czterech egzemplarzach),

 

6)      wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (w czterech egzemplarzach),

 

7)      wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydane przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, o którym mowa w art. 74 ust. 3a ustawy ooś zdanie drugie wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,

 

8)      w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji;

 

9)      analizę kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne,

 

10)  pełnomocnictwo w oryginale lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (w przypadku, gdy składający wniosek działa w imieniu innej osoby),

 

 

11)  oświadczenie autora prognozy oddziaływania na środowisko, raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oraz raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na obszar Natura 2000, a w przypadku zespołu autorów - kierującego tym zespołem, o spełnieniu wymagań, o których mowa w art. 74a ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,

 

 

12)  kopia wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego wskazującego osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu planującego podjęcie realizacji przedsięwzięcia, w przypadku gdy podmiot ten podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego,

 

13)  opłata skarbowa w wysokości 205 zł za wydanie decyzji płatna w kasie Urzędu lub na konto Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce w Banku Spółdzielczym w Dobczycach nr konta 50 86020000 0000 0000 0752 0002,

 

14)  opłata skarbowa 17 zł za pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy) płatna w kasie Urzędu lub na konto Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce w Banku Spółdzielczym w Dobczycach nr konta 50 86020000 0000 0000 0752 0002 .

 

OPŁATY

Opłata skarbowa:

1) za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach – 205 zł;

2) za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17 zł.

Nie dotyczy to pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, a także sytuacji, gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej (za wyjątkiem osób fizycznych prowadzących czynną ochronę gatunkową oraz osób fizycznych, których gospodarstwo rolne, leśne lub rybackie narażone jest na szkody wyrządzane przez gatunki zwierząt chronionych nieobjęte odszkodowaniem Skarbu Państwa).

Opłatę dokonuje się w kasie lub na konto Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce - nr konta: 50 8602 0000 0000 0000 0752 0002. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do pełnomocnictwa z informacją, jakiej dotyczy sprawy. Opłata skarbowa płatna z chwilą złożenia wniosku w kasie Urzędu.

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

 

Do 60 dni od złożenia wniosku.

 

TRYB ODWOŁAWCZY

 

Od decyzji służy stronie prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie ul. Lea 10, za pośrednictwem Burmistrza Gminy i Miasta Dobczyce, w terminie do 14 dni od daty otrzymania decyzji.

 

PROCEDURY POSTĘPOWANIA- UWAGI

 

W przypadku przedsięwzięć, dla których może istnieć obowiązek sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko wniosek wraz z kopią mapy ewidencyjnej zostaje przesłany do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Myślenicach oraz Dyrektora Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie celem uzyskania opinii o konieczności sporządzenia raportu. Po uzyskaniu stosownych opinii wydawane jest postanowienie w sprawie konieczności sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko. Następnie po uzyskaniu w/w opinii wydawana jest decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych zgody na realizację przedsięwzięcia.

 

PODSTAWA PRAWNA

 

Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

 

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

 

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych w związku z wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z  przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego RODO.

ADMINISTRATOR

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Gminy i Miasta Dobczyce z siedzibą w Dobczycach, Rynek 26, 32-410 Dobczyce.

INSPEKTOR OCHRONY DANYCH

Może się Pani/Pan kontaktować z wyznaczonym przez Burmistrza Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem:

- Urząd Gminy i Miasta Dobczyce, ul. Rynek 26, 32-410 Dobczyce;

- e-mail: iod@dobczyce.pl;

- tel.  012 37 21 700.

CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w celu wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 RODO ust. 1 lit c,
w związku z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko

ODBIORCY DANYCH

Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty, które uprawnione są do ich otrzymania na mocy przepisów prawa. W szczególności odbiorcami do których mogą być przekazane Pani/a dane będą strony i uczestnicy postępowań lub organy właściwe do załatwienia wniosku na mocy przepisów prawa, którym Administrator przekazał wniosek

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Dane osobowe będą przetwarzane w czasie świadczenia usługi, a po jej zakończeniu zostaną zarchiwizowane na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym
i archiwach oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji
i zakresu działania archiwów zakładowych. Dokumentacja papierowa ma określoną kategorię archiwalną BE 10, po upływie okresu jej przechowywania w archiwum zakładowym, jest przekazywana do Archiwum Narodowego w Krakowie lub za jego zgodą niszczona.

PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH

Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.

PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ

Mają Państwo prawo do:

-   dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii – art. 15 RODO;

-   sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych – art. 16 RODO;

-   prawo do ograniczenia przetwarzania – art. 18 RODO, przy czym odrębne przepisy mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego prawa.

INFORMACJA O WYMOGU PODANIA DANYCH

Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w zakresie wymaganym przepisami prawa. Brak podania wskazanych danych skutkować będzie wezwaniem do uzupełnienia braków formalnych podania/wniosku lub pozostawienia go bez rozpoznania.

PRAWO WNIESIENIA SKARGI

Ma Pan/Pani prawo złożenia skargi na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

INFORMACJA O ZAUTOMATYZOWANYM PRZETWARZANIU DANYCH

Dane osobowe nie będą podlegać profilowaniu ani zautomatyzowaniu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

# Opis załączonego pliku Nazwa pliku
1.   GPS_12.2b_Oświadczenie autora raportu GPS. 12.2b_Oswiadczenie_autora_raportu.docx
(rozmiar: 17 KB)
2.   GPS-12.2a _Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowanich GPS.12.2a_Wniosek o wydanie decyzji o śodowiskowych uwarunkowaniach.doc
(rozmiar: 73 KB)
  Historia zmian w dokumencie