Nr: GPS 12.2. | Opublikowano: 13/07/2020 | Nr: FD/001683 | ||||||||||||||||||||||
Wersja: 9 | Obowiązuje od: 29/05/2018 | Karta Usługi | ||||||||||||||||||||||
Nazwa: | Usługa: Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco lub zawsze znacząco oddziaływać na środowisko | |||||||||||||||||||||||
Właściciel: | Małgorzata Dudzik-Jeż - Zespół ds. ochrony środowiska i rolnictwa (Referat Gospodarowania Przestrzenią i Ochrony Środowiska ) | |||||||||||||||||||||||
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Referat Gospodarowania Przestrzenią i Ochrony Środowiska, II piętro, pokój 203 tel. (12) 37 21 768
WYMAGANE DOKUMENTY
1) wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, mogącego potencjalnie znacząco lub zawsze znacząco oddziaływać na środowisko, 2) w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko - raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 - kartę informacyjną przedsięwzięcia (w czterech egzemplarzach), 3) w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko - kartę informacyjną przedsięwzięcia (w czterech egzemplarzach),,
4) poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmująca przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz przewidywany obszar, o którym mowa w art. 74 ust. 3a ustawy ooś zdanie drugie (w czterech egzemplarzach),
5) mapa, w postaci papierowej oraz elektronicznej, w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie, wraz z wyznaczoną odległością, o której mowa w art. 74 ust. 3a pkt 1 4; w przypadku przedsięwzięć innych niż wymienione w art. 74 ust. 1 pkt 4 ustawy ooś, mapę sporządza się na podkładzie wykonanym na podstawie kopii mapy ewidencyjnej (w czterech egzemplarzach),
6) wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (w czterech egzemplarzach),
7) wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydane przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, o którym mowa w art. 74 ust. 3a ustawy ooś zdanie drugie wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,
8) w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji;
9) analizę kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne,
10) pełnomocnictwo w oryginale lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (w przypadku, gdy składający wniosek działa w imieniu innej osoby),
11) oświadczenie autora prognozy oddziaływania na środowisko, raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oraz raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na obszar Natura 2000, a w przypadku zespołu autorów - kierującego tym zespołem, o spełnieniu wymagań, o których mowa w art. 74a ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
12) kopia wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego wskazującego osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu planującego podjęcie realizacji przedsięwzięcia, w przypadku gdy podmiot ten podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego,
13) opłata skarbowa w wysokości 205 zł za wydanie decyzji płatna w kasie Urzędu lub na konto Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce w Banku Spółdzielczym w Dobczycach nr konta 50 86020000 0000 0000 0752 0002,
14) opłata skarbowa 17 zł za pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy) płatna w kasie Urzędu lub na konto Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce w Banku Spółdzielczym w Dobczycach nr konta 50 86020000 0000 0000 0752 0002 .
OPŁATY Opłata skarbowa: 1) za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach – 205 zł; 2) za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17 zł. Nie dotyczy to pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, a także sytuacji, gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej (za wyjątkiem osób fizycznych prowadzących czynną ochronę gatunkową oraz osób fizycznych, których gospodarstwo rolne, leśne lub rybackie narażone jest na szkody wyrządzane przez gatunki zwierząt chronionych nieobjęte odszkodowaniem Skarbu Państwa). Opłatę dokonuje się w kasie lub na konto Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce - nr konta: 50 8602 0000 0000 0000 0752 0002. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do pełnomocnictwa z informacją, jakiej dotyczy sprawy. Opłata skarbowa płatna z chwilą złożenia wniosku w kasie Urzędu.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do 60 dni od złożenia wniosku.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji służy stronie prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie ul. Lea 10, za pośrednictwem Burmistrza Gminy i Miasta Dobczyce, w terminie do 14 dni od daty otrzymania decyzji.
PROCEDURY POSTĘPOWANIA- UWAGI
W przypadku przedsięwzięć, dla których może istnieć obowiązek sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko wniosek wraz z kopią mapy ewidencyjnej zostaje przesłany do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Myślenicach oraz Dyrektora Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie celem uzyskania opinii o konieczności sporządzenia raportu. Po uzyskaniu stosownych opinii wydawane jest postanowienie w sprawie konieczności sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko. Następnie po uzyskaniu w/w opinii wydawana jest decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych zgody na realizację przedsięwzięcia.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
|
||||||||||||||||||||||||
# | Opis załączonego pliku | Nazwa pliku |
---|---|---|
1. | GPS_12.2b_Oświadczenie autora raportu | GPS. 12.2b_Oswiadczenie_autora_raportu.docx (rozmiar: 17 KB) |
2. | GPS-12.2a _Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowanich | GPS.12.2a_Wniosek o wydanie decyzji o śodowiskowych uwarunkowaniach.doc (rozmiar: 73 KB) |