Wersja do wydruku 
Katalog usług
 AR Archiwum Dokumentów
Nr: GPS 19.3. Opublikowano: 01/06/2018 Nr: FD/001598
Wersja: 5 Obowiązuje od: 16/08/2010 Karta Usługi
Nazwa: Usługa: Zatwierdzenie podziału nieruchomości objętej ustawą o gospodarce nieruchomościami
Właściciel: Stanisław Konieczny - Zespół ds. geodezji i gospodarki gruntami (Referat Gospodarowania Przestrzenią i Ochrony Środowiska )

 

                     ZAŁATWIANIA SPRAWY- JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

 

Referat Gospodarowania Przestrzenią i Ochrony Środowiska,

II piętro, pokój 211

Tel. (12) 37-21-773

 

WYMAGANE DOKUMENTY

 

I etap

·         Wniosek pisemny GPS 19.3. o podział nieruchomości wraz z określeniem celu podziału.

·         Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (odpis z Księgi Wieczystej, umowa w formie aktu notarialnego, postanowienie stwierdzające nabycie spadku).

·         Wypis z katastru nieruchomości i kopia mapy katastralnej obejmująca nieruchomość podlegającą podziałowi.

·         Wstępny projekt podziału opracowany na kopii mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku na kopii mapy katastralnej (potwierdzonej przez organ ją wydający), uzupełnionych w razie potrzeby niezbędnymi dla projektu podziału elementami zagospodarowania terenu – z wyjątkiem podziałów,dokonywanych niezależnie od ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

·         W przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków – pozwolenie na podział nieruchomości wydane przez wojewódzkiego konserwatora zabytków.

·         Pełnomocnictwo – jeśli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę.

II etap


Po uzyskaniu pozytywnej opinii o zgodności proponowanego podziału z ustaleniami planu miejscowego oraz pozwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków (jeżeli powyższe dokumenty są wymagane)należy dołączyć:

·         Protokół z przyjęcia granic.

·         Wykaz zmian gruntowych.

·         Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej.

·         Mapę z projektem podziału.

Dokumenty te powinny być przyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.

W przypadku braku wymogu uzyskania opinii lub pozwolenia – tj. w sytuacji podziału niezależnego od ustaleń planu miejscowego –dokumenty powyższe składa się jednorazowo.

 

OPŁATY

 

Nie pobiera się.

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

 

W ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.

 

TRYB ODWOŁAWCZY

 

Od decyzji przysługuje Stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie (ul. J. Lea 10, 30-048 Kraków) za pośrednictwem Burmistrza Gminy i Miasta Dobczyce w terminie 14 dni od daty doręczenia.

 

PROCEDURY POSTĘPOWANIA- UWAGI

 

Jeżeli podział nieruchomości jest zgodny z ustaleniami planu miejscowego, jego zatwierdzenie dokonuje się na podstawie decyzji na wniosek osoby, która ma w tym interes prawny.

 

PODSTAWA PRAWNA

 

1. Art. 92–99 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami.
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości.
3. Art. 35 § 3, art. 104, art. 127 § 1 i 2 i art. 129 § 1 i 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.

 

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

 

Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO.

Administratorem Danych Osobowych jest Gmina Dobczyce z siedzibą w Dobczycach, przy ul. Rynek 26.  

Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: e-mail iod@dobczyce.pl, telefon (12) 37 21 700.

Dane osobowe przetwarzane są w celu:

a)        wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze Danych Osobowych (art. 6 ust. 1 pkt c RODO),

b)        realizacji obowiązku określonego w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami i w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

 

Dane osobowe będą udostępnianie wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Przekazywanie danych do organów publicznych w związku z prowadzonym postępowaniem administracyjnym w sprawie zatwierdzenia podziału nieruchomości objętej ustawą o gospodarce nieruchomościami odbywa się na podstawie przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami i ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

 

Instytucje, które otrzymują dane osobowe w ramach konkretnego postępowania administracyjnego, tj. Samorządowe Kolegium Odwoławcze, Sąd Administracyjny, Starostwo Powiatowe nie są uznawane za odbiorców w rozumieniu RODO. Dane osobowe będą jednak udostępniane organom ścigania w ramach prowadzonych przez nie postępowań oraz firmie Coig S.A. świadczącej usługi serwisowe systemu informatycznego Intradok, w którym przetwarzane są dane osobowe. 

Każda osoba, której dane dotyczą i są przetwarzane ma prawo do:

1. dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i prawo do przenoszenia danych, a jeśli dane przetwarzane są na podstawie zgody - prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.

2. żądania od Administratora Danych niezwłocznego usunięcia dotyczących jej danych przetwarzanych na podstawie zgody. Prawo do usunięcia danych jest ograniczone w zakresie w jakim przetwarzanie jest niezbędne do:

a) wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa, w tym prawa Unii Europejskiej,  lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Gminie Dobczyce;

b) do celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych, o ile prawdopodobne jest, że prawo do usunięcia danych  uniemożliwi lub poważnie utrudni realizację celów do takiego przetwarzania;

c)  do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

3. żądania od Administratora Danych ograniczenia przetwarzania dotyczących jej danych w następujących przypadkach:

a) osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi Danych sprawdzić prawidłowość tych danych;

b) przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia wykorzystywania;

c) administrator Danych nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;

d) osoba, której dane dotyczą wniosła sprzeciw na mocy art. 21 Rozporządzenia wobec przetwarzania  - do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora Danych są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.

4. przenoszenia danych, jeśli dotyczące jej dane przetwarzane są na podstawie zgody  lub umowy. Prawo to nie ma zastosowania do przetwarzania, które jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub
w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Gminie Dobczyce.

5. wniesienia sprzeciwu  – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit e lub f RODO.

6. wniesienia skargi  do organu nadzorczego jeżeli sądzi, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczące narusza RODO.

 

Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w zakresie wymaganym przepisami prawnymi w celu realizacji usługi pn. Zatwierdzenie podziału nieruchomości objętej ustawą o gospodarce nieruchomościami, z uwagi na art. 63  §  2  oraz art. 64
§  1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.  Brak podania wskazanych danych skutkować będzie wezwaniem do uzupełnienia braków formalnych podania lub pozostawienia go bez rozpoznania.

 

Dane osobowe będą przetwarzane w czasie świadczenia usługi, a po jej zakończeniu zostaną zarchiwizowane na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Dokumentacja papierowa, po upływie okresu jej przechowywania w archiwum zakładowym, jest przekazywana do Archiwum Narodowego w Krakowie lub za jego zgodą niszczona.

 

 

 

 

# Opis załączonego pliku Nazwa pliku
1.   GPS.19.3 Wniosek-podział nieruchomości GPS_19.3_Wniosek-podział nieruchomości.doc
(rozmiar: 45 KB)
  Historia zmian w dokumencie