MIEJSCE ZAŁATWIANIA SPRAWY- JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Obrona Cywilna
I piętro, pokój 109
Tel. 12 37-21-756
WYMAGANE DOKUMENTY
Zadania Obrony Cywilnej:
W czasie wojny:
-Wykrywanie zagrożeń oraz ostrzeganie i alarmowanie
-Organizowanie ewakuacji ludności
-przygotowanie budowli ochronnych
-zaciemnienie i wygaszenie oświetlenia
-udzielenie poszkodowanym pomocy medycznej
-walka z pożarem
-Zaopatrywanie ludność w sprzęt i środki ochrony indywidualnej
-Organizowanie doraźnych pomieszczeń i zaopatrzenia dla ludności
-Doraźne przywracanie niezbędnych służb użyteczności publicznej, w tym pomoc w odbudowie.
-doraźne grzebanie zmarłych
-Ochrona żywności oraz dóbr niezbędnych do przeżycia
-Działalność planistyczna i prace organizacyjne
-zabezpieczenie dóbr kultury, urządzeń użyteczności publicznej oraz ważnych dokumentów.
W czasie pokoju:
-Planowanie przedsięwzięć w zakresie obrony przed skutkami działań wojennych
-przygotowanie schronów i ukryć oraz indywidualnych środków ochrony
-prowadzenie szkoleń w zakresie OC
- działania prowadzone w zakresie klęsk żywiołowych.
W zawiązku z powyższym w obronie cywilnej niezbędnymi dokumentami są plany które posiada gmina.
OPŁATY
Nie pobiera się
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
TRYB ODWOŁAWCZY
Zgodny z ustawami i zarządzeniami.
PROCEDURY POSTĘPOWANIA- UWAGI
Po zapoznaniu się z dołączoną dokumentacją zostaje wydane stosowne uzgodnienia, decyzja W przypadku konieczności przeprowadzenia ustaleń w razie wydania decyzji może być przeprowadzona wizja lokalna
Jeżeli przedłożone dokumenty nie są kompletne, Burmistrz wzywa do ich uzupełnienia.
PODSTAWA PRAWNA
-
- Ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1430, 2217, z 2018 r. poz. 138, 398 tj.);
- Ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej. ( Dz. U. z 1991r nr 88 poz. 400)
- Ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2017r. poz. 209, 1566);
- Ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. 1991 nr 81 poz. 351);
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2004r. w sprawie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny( Dz. U. 2004 nr 203 poz. 2081);
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 3 sierpnia 2004 r. w sprawie świadczeń rzeczowych na rzecz obrony w czasie pokoju (Dz. U. z dnia 20 sierpnia 2004 r.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 5 października 2004 r. w sprawie świadczeń osobistych na rzecz obrony w czasie pokoju (Dz. U. z dnia 21 października 2004 r.);
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 30 listopada 2009 r. w sprawie przeprowadzania okresowych bezpłatnych badań lekarskich członka ochotniczej straży pożarnej biorącego bezpośredni udział w działaniach ratowniczych ( Dz. U. 210 poz. 1627.).
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych w współpracą z zakładami i instytucjami w zakresie Obrony Cywilnej - dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego RODO.
|
ADMINISTRATOR
|
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Gminy i Miasta Dobczyce z siedzibą w Dobczycach, Rynek 26, 32-410 Dobczyce.
|
INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
|
Może się Pani/Pan kontaktować z wyznaczonym przez Burmistrza Inspektorem Ochrony Danych pod adresem:
- Urząd Gminy i Miasta Dobczyce, ul. Rynek 26, 32-410 Dobczyce;
- e-mail: iod@dobczyce.pl;
- tel. 012 37 21 700.
|
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA
|
Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO tj. w związku z realizacji obowiązku określonego na postawie ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej, ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej, Ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym, Ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej, Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2004r. w sprawie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny, Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 sierpnia 2004 r. w sprawie świadczeń rzeczowych na rzecz obrony w czasie pokoju, Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 5 października 2004 r. w sprawie świadczeń osobistych na rzecz obrony w czasie pokoju, Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 30 listopada 2009 r. w sprawie przeprowadzania okresowych bezpłatnych badań lekarskich członka ochotniczej straży pożarnej biorącego bezpośredni udział w działaniach ratowniczych.
|
ODBIORCY DANYCH
|
Dane osobowe będą udostępnianie wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Przekazywane danych do organów publicznych w związku z prowadzonym postępowaniem – przy realizacji usługi dotyczącej lokalizacji urządzenia w pasie drogowym odbywa się na podstawie przepisów kodeksu postępowania administracyjnego. Samorządowe Kolegium Odwoławcze oraz sądy administracyjne, które otrzymują dane osobowe w ramach konkretnego postępowania administracyjnego nie są uznawane za odbiorców w rozumieniu RODO. Dane osobowe będą jednak udostępniane organom ścigania w ramach prowadzonych przez nie postępowań, Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Myślenicach oraz lekarzowi medycyny pracy świadczącej usługi serwisowe systemu informatycznego Intradok – w którym przetwarzane są dane osobowe.
|
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
|
Dane osobowe będą przetwarzane w czasie świadczenia usługi, a po jej zakończeniu zostaną zarchiwizowane na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Dokumentacja papierowa ma określoną kategorie archiwalną, która określa m.in. czas przechowywania dokumentu. Dokumentacja papierowa ma określoną kategorię archiwalną B5, BE5, BE10, po upływie okresu jej przechowywania w archiwum zakładowym, jest przekazywana do Archiwum Narodowego w Krakowie lub za jego zgodą niszczona.
|
PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH
|
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
|
PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
|
Ma Pani/Pan prawo do:
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
|
INFORMACJA O WYMOGU PODANIA DANYCH
|
Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w zakresie wymaganym przepisami prawa. Brak podania wskazanych danych skutkować będzie wezwaniem do uzupełnienia braków formalnych wniosku lub pozostawienia go bez rozpoznania.
|
PRAWO WNIESIENIA SKARGI
|
Ma Pan/Pani prawo złożenia skargi na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
|
INFORMACJA O ZAUTOMATYZOWANYM PRZETWARZANIU DANYCH
|
Dane osobowe nie będą podlegają profilowaniu ani zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
|