Wersja do wydruku 
Katalog usług
 AR Archiwum Dokumentów
Nr: OC 9.2. Opublikowano: 15/07/2020 Nr: FD/001693
Wersja: 4 Obowiązuje od: 15/07/2020 Karta Usługi
Nazwa: Usługa: Współpraca z zakładami i instytucjami w zakresie Obrony Cywilnej
Właściciel: Andrzej Panuś - Inspektor ds. OC i PIN (Stanowisko ds. obrony cywilnej, spraw wojskowych i zabezpieczenia przeciwpożarowego oraz Stanowisko ds. ochrony informacji niejawnych)

 

MIEJSCE ZAŁATWIANIA SPRAWY- JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

 

Obrona Cywilna

I piętro, pokój 109

Tel. 12 37-21-756

 

WYMAGANE DOKUMENTY

 

Zadania Obrony Cywilnej:

W czasie wojny:

-Wykrywanie zagrożeń oraz ostrzeganie i alarmowanie

-Organizowanie ewakuacji ludności

-przygotowanie budowli ochronnych

-zaciemnienie i wygaszenie oświetlenia

-udzielenie poszkodowanym pomocy medycznej

-walka z pożarem

-Zaopatrywanie ludność w sprzęt i środki ochrony indywidualnej

-Organizowanie doraźnych pomieszczeń i zaopatrzenia dla ludności

-Doraźne przywracanie niezbędnych służb użyteczności publicznej, w tym pomoc w odbudowie.

-doraźne grzebanie zmarłych

-Ochrona żywności oraz dóbr niezbędnych do przeżycia

-Działalność planistyczna i prace organizacyjne

-zabezpieczenie dóbr kultury, urządzeń użyteczności publicznej oraz ważnych dokumentów.

 

W czasie pokoju:

-Planowanie przedsięwzięć w zakresie obrony przed skutkami działań wojennych

-przygotowanie schronów i ukryć oraz indywidualnych środków ochrony

-prowadzenie szkoleń w zakresie OC

- działania prowadzone w zakresie klęsk żywiołowych.

W zawiązku z powyższym w obronie  cywilnej  niezbędnymi dokumentami są plany które posiada gmina.

 

OPŁATY

 

Nie pobiera się

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

 

Do 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.

 

TRYB ODWOŁAWCZY

 

Zgodny z ustawami  i zarządzeniami.

 

PROCEDURY POSTĘPOWANIA- UWAGI

 

 

Po zapoznaniu się z dołączoną dokumentacją zostaje wydane stosowne uzgodnienia,  decyzja W przypadku konieczności przeprowadzenia ustaleń w razie wydania decyzji może być przeprowadzona wizja lokalna 

 

Jeżeli przedłożone dokumenty nie są kompletne, Burmistrz wzywa do ich uzupełnienia.

 

PODSTAWA PRAWNA

 

-       

 

  • Ustawa  z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1430, 2217, z 2018 r. poz. 138, 398 tj.);
  •  Ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej. ( Dz. U. z 1991r nr 88 poz. 400)
  • Ustawy  z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2017r. poz. 209, 1566);                                                                                                            
  • Ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. 1991 nr 81 poz. 351);
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.                                                           
  •  Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2004r.  w sprawie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny( Dz. U. 2004 nr 203   poz. 2081);
  •  Rozporządzenie  Rady  Ministrów  z dnia 3 sierpnia 2004 r. w sprawie świadczeń rzeczowych na     rzecz obrony w czasie pokoju (Dz. U. z dnia 20 sierpnia 2004 r.)
  • Rozporządzenie Rady Ministrów  z dnia 5 października 2004 r. w sprawie świadczeń osobistych na  rzecz obrony w czasie pokoju (Dz. U. z dnia 21 października 2004 r.); 
  • Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 30 listopada 2009 r. w sprawie przeprowadzania okresowych bezpłatnych badań lekarskich członka ochotniczej straży pożarnej biorącego bezpośredni udział  w działaniach ratowniczych ( Dz. U. 210 poz. 1627.).

 

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

 

 

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych w współpracą z zakładami i instytucjami w zakresie Obrony Cywilnej -  dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z  przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego RODO.

ADMINISTRATOR

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Gminy i Miasta Dobczyce z siedzibą   w  Dobczycach, Rynek 26, 32-410 Dobczyce.

INSPEKTOR OCHRONY DANYCH

Może się Pani/Pan kontaktować z wyznaczonym przez Burmistrza Inspektorem Ochrony Danych pod adresem:

- Urząd Gminy i Miasta Dobczyce, ul. Rynek 26, 32-410 Dobczyce;

- e-mail: iod@dobczyce.pl;

- tel.  012 37 21 700.

CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO tj. w związku            z  realizacji obowiązku określonego na postawie  ustawy  z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej, ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej, Ustawy  z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym, Ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej, Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2004r.  w sprawie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny, Rozporządzenia  Rady  Ministrów  z dnia 3 sierpnia 2004 r. w sprawie świadczeń  rzeczowych na rzecz obrony w czasie pokoju, Rozporządzenie Rady Ministrów  z dnia 5 października 2004 r. w sprawie świadczeń osobistych na  rzecz obrony w czasie pokoju, Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 30 listopada 2009 r. w sprawie przeprowadzania okresowych bezpłatnych badań lekarskich członka ochotniczej straży pożarnej biorącego bezpośredni udział  w działaniach ratowniczych.

ODBIORCY DANYCH

Dane osobowe będą udostępnianie wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Przekazywane danych do organów publicznych w związku z prowadzonym postępowaniem – przy realizacji usługi dotyczącej lokalizacji urządzenia w pasie drogowym odbywa się na podstawie przepisów kodeksu postępowania administracyjnego. Samorządowe Kolegium Odwoławcze oraz sądy administracyjne, które otrzymują dane osobowe w ramach konkretnego postępowania administracyjnego nie są uznawane za odbiorców w rozumieniu RODO. Dane osobowe będą jednak udostępniane organom ścigania w ramach prowadzonych przez nie postępowań, Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Myślenicach oraz lekarzowi medycyny pracy  świadczącej usługi serwisowe systemu informatycznego Intradok – w którym przetwarzane są dane osobowe.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Dane osobowe będą przetwarzane w czasie świadczenia usługi, a po jej zakończeniu zostaną zarchiwizowane na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Dokumentacja papierowa ma określoną kategorie archiwalną, która określa m.in. czas przechowywania dokumentu. Dokumentacja papierowa ma określoną kategorię archiwalną B5, BE5, BE10,  po upływie okresu jej przechowywania w archiwum zakładowym, jest przekazywana do Archiwum Narodowego w Krakowie lub za jego zgodą niszczona.

PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH

Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.

PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ

Ma Pani/Pan prawo do:

- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

- sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;

- ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

INFORMACJA O WYMOGU PODANIA DANYCH

Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w zakresie wymaganym przepisami prawa. Brak podania wskazanych danych skutkować będzie wezwaniem do uzupełnienia braków formalnych wniosku lub pozostawienia go bez rozpoznania.

PRAWO WNIESIENIA SKARGI

Ma Pan/Pani prawo złożenia skargi na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

INFORMACJA O ZAUTOMATYZOWANYM PRZETWARZANIU DANYCH

Dane osobowe nie będą podlegają profilowaniu ani zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.

  Historia zmian w dokumencie