Wersja do wydruku 
Katalog usług
 AR Archiwum Dokumentów
Nr: GPS 20.3. Opublikowano: 30/07/2018 Nr: FD/001628
Wersja: 9 Obowiązuje od: 04/01/2011 Karta Usługi
Nazwa: Usługa: Zbywanie nieruchomości stanowiących własność Gminy.
Właściciel: Elżbieta Mika - Młodszy Referent (Referat Gospodarowania Przestrzenią i Ochrony Środowiska )

 

 

MIEJSCE ZAŁATWIANIA SPRAWY- JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

 

Referat Gospodarowania Przestrzenią i Ochrony Środowiska,

II piętro, pokój 211

Tel. (12) 37-21-775

 

WYMAGANE DOKUMENTY

 

a) w sprawie przysługującego pierwszeństwa nabycia, wniosek GPS 20.3b (dostępny w Biurze Obsługi Klienta lub w Referacie)

 

b) w sprawie sprzedaży prawa użytkowania wieczystego nieruchomości na własność, wniosek GPS 20.3c (dostępny w Biurze Obsługi Klienta lub w Referacie) oraz aktualny odpis z księgi wieczystej,

 

c) w sprawie nabycia działki w celu poprawienia warunków zagospodarowania działki przyległej, wniosek GPS 20.3e (dostępny w Biurze Obsługi Klienta lub w Referacie),

 

d) w sprawie nabycia nieruchomości w drodze przetargu, wniosek GPS 20.3a (dostępny w Biurze Obsługi Klienta lub w Referacie)

 

Wniosek jest wolny od opłat.

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

 

1. Przedmiotowe sprawy mają charakter cywilnoprawny, z uwagi na powyższe każdy urząd reguluje we własnym zakresie termin ich załatwienia. Termin załatwienia sprawy uzależniony jest od ilości spraw, stanu prawnego nieruchomości oraz konieczności wykonywania prac geodezyjnych.

2. Postępowanie kończy się zawarciem aktu notarialnego przed notariuszem.

 

TRYB ODWOŁAWCZY

 

Nie dotyczy.

 

PROCEDURY POSTĘPOWANIA- UWAGI

 

Nieruchomości stanowiące własność gminy zbywane są w formie przetargu

Forma bezprzetargowa jest dostępna miedzy innymi dla:

 

a) osób będących poprzednimi właścicielami zbywanej nieruchomości lub ich spadkobiercami, pozbawionymi prawa własności tej nieruchomości przed 5.12.1990 r., jeżeli złożą one wniosek o nabycie przed upływem terminu określonego w wykazie nieruchomości przeznaczonych do zbycia podanym do publicznej wiadomości przez gminę. Do wniosku należy dołączyć decyzję wywłaszczeniową lub akt notarialny sprzedaży przedmiotowej nieruchomości. W przypadku spadkobierców- postanowienie sądu o nabyciu spadku,

 

b) użytkowników wieczystych nabywających nieruchomość na własność

 

c) forma bezprzetargowa dotyczy także takich części nieruchomości, które są niezbędne dla poprawienia warunków zagospodarowania innych nieruchomości, do których przylegają, a stanowiących własność lub oddanych w użytkowanie wieczyste osobie, która zamierza tę część nabyć oraz jeżeli nie mogą być zbyte jako odrębne nieruchomości.

Informacja o przetargu na zbycie nieruchomości, podaje się do publicznej wiadomości na tablicach informacyjnych, w prasie oraz na stronach www.dobczyce.pl

 

PODSTAWA PRAWNA

 

Ustawa o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 stycznia 1997r. oraz kodeks cywilny.

  

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

 

Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO.

Administratorem Danych Osobowych jest Gmina Dobczyce z siedzibą w Dobczycach przy ulicy Rynek 26.  

Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: e-mail iod@dobczyce.pl, telefon (12) 37 21 700.

 

Dane osobowe przetwarzane są w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze Danych Osobowych (art. 6 ust. 1 pkt c RODO) i realizacji obowiązku określonego w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami.

 

Dane osobowe będą udostępnianie wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa m.in. kancelarii notarialnej, sądom. Dane osobowe będą jednak udostępniane organom ścigania w ramach prowadzonych przez nie postępowań oraz firmie Coig S.A. świadczącej usługi serwisowe systemu informatycznego Intradok oraz Tensoft, w których przetwarzane są dane osobowe. 

 

Każda osoba, której dane dotyczą i są przetwarzane ma prawo do:

1. dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i prawo do przenoszenia danych, a jeśli dane przetwarzane są na podstawie zgody - prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.

2. żądania od Administratora Danych niezwłocznego usunięcia dotyczących jej danych przetwarzanych na podstawie zgody. Prawo do usunięcia danych jest ograniczone w zakresie w jakim przetwarzanie jest niezbędne do:

a) wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa, w tym prawa Unii Europejskiej,  lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Gminie Dobczyce;

b) do celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych, o ile prawdopodobne jest, że prawo do usunięcia danych  uniemożliwi lub poważnie utrudni realizację celów do takiego przetwarzania;

c) do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

3. żądania od Administratora Danych ograniczenia przetwarzania dotyczących jej danych w następujących przypadkach:

a) osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi Danych sprawdzić prawidłowość tych danych;

b) przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia wykorzystywania;

c) administrator Danych nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;

d)osoba, której dane dotyczą wniosła sprzeciw na mocy art. 21 Rozporządzenia wobec przetwarzania  - do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora Danych są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.

4. przenoszenia danych, jeśli dotyczące jej dane przetwarzane są na podstawie zgody  lub umowy. Prawo to nie ma zastosowania do przetwarzania, które jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Gminie Dobczyce.

5. wniesienia sprzeciwu  – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit e lub f RODO..

6. wniesienia skargi  do organu nadzorczego jeżeli sądzi, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczące narusza RODO.

 

Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w zakresie wymaganym przepisami prawnymi w celu realizacji usługi zbywania nieruchomości stanowiących własność Gminy,
Brak podania wskazanych danych skutkować będzie wezwaniem do uzupełnienia braków formalnych podania lub pozostawienia go bez rozpoznania.

 

Dane osobowe będą przetwarzane w czasie świadczenia usługi, a po jej zakończeniu zostaną zarchiwizowane na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Dokumentacja papierowa, ma określoną kategorię archiwalną, po upływie okresu jej przechowywania w archiwum zakładowym, jest przekazywana do Archiwum Narodowego w Krakowie lub za jego zgodą niszczona.

 

 

# Opis załączonego pliku Nazwa pliku
1.   GPS 20.3a Wniosek GPS_20.3_a_Wniosek.doc
(rozmiar: 42 KB)
2.   GPS 20.3b Wniosek GPS_20.3_b_Wniosek.doc
(rozmiar: 43 KB)
3.   GPS 20.3e Wniosek GPS_20.3_e_Wniosek.doc
(rozmiar: 40 KB)
  Historia zmian w dokumencie