Wersja do wydruku 
Katalog usług
 AR Archiwum Dokumentów
Nr: RGK 3.3. Opublikowano: 07/06/2018 Nr: FD/001613
Wersja: 4 Obowiązuje od: 16/08/2010 Karta Usługi
Nazwa: Usługa: Wykonywanie usług cmentarnych związanych z pochówkiem
Właściciel: Kazimiera Polonek - Zespół ds. budynków, obiektów i zieleni (Referat Gospodarki Komunalnej)

 

MIEJSCE ZAŁATWIANIA SPRAWY- JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

 

Referat Gospodarki Komunalnej

II piętro, pokój 201

Tel.37-21- 761

 

WYMAGANE DOKUMENTY

 

      Wniosek określający zakres usługi (może być złożony ustnie odpowiedzialnemu pracownikowi) i ewentualne wskazanie miejsca na cmentarzu.

 

 

OPŁATY

 

Opłaty za korzystanie z kaplicy dla odbycia ceremonii pogrzebowej – 162,00 zł (brutto)

·          wykop i usypanie grobu ziemnego w zależności od rozmiaru grobu od 540,00 zł do 702,00 zł (brutto)

·          otwarcie i zamknięcie grobu murowanego 378,00 zł (brutto)

·          uporządkowanie grobu po pogrzebie 54,00 zł (brutto)

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

 

W terminie ustalonym z wnioskującym.

 

TRYB ODWOŁAWCZY

 

Nie dotyczy.

 

PROCEDURY POSTĘPOWANIA- UWAGI

 

Wykonanie każdej z wymienionych czynności następuje po uprzednim zgłoszeniu
w Urzędzie i w terminie uzgodnionym z klientem.

Faktura zostaje wystawiana po uzgodnieniu zakresu usługi, płatna w kasie Urzędu lub na konto Urzędu Gminy i Miasta Dobczyce w terminie do 14 dni od daty wystawienia faktury.

 

PODSTAWA PRAWNA

 

Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r., o cmentarzach i chowaniu zmarłych (tekst jednolity Dz.U. z 2017 r., poz. 912),

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 7 marca 2008 r. w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać cmentarze, groby i inne miejsca pochówku zwłok i szczątków (Dz. U. z 2008 r., Nr 48, poz. 284 z późn. zm.)

Opłata na podstawie uchwały Nr XXXIX/259/17 Rady Miejskiej w Dobczycach z dnia 17.05.2017 r.

 

 

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

 

 

Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO.

Administratorem Danych Osobowych jest Gmina Dobczyce z siedzibą w Dobczycach, Rynek 26.  

Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: e-mail iod@dobczyce.pl, telefon (12) 37 21 700.

Dane osobowe przetwarzane są w celu:

a)      wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 pkt. b RODO).

b)      realizacji obowiązku określonego w ustawie z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych.

Dane osobowe będą udostępniane wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Przekazywanie danych do organów publicznych w związku z prowadzonymi postępowaniami administracyjnymi odbywa się na podstawie przepisów kodeksu postępowania administracyjnego. Instytucje, które otrzymują dane osobowe w ramach konkretnego postępowania administracyjnego, nie są uznawane za odbiorców w rozumieniu RODO. Dane osobowe będą jednak udostępniane organom ścigania w ramach prowadzonych przez nie postępowań oraz firmie Coig S.A. świadczącej usługi serwisowe systemu informatycznego Intradok. Dane mogą być również przekazywane firmom realizującym usługi na podstawie umowy zawartej z gminą Dobczyce w celu realizacji tych umów, wyłącznie w przypadkach, gdy niezbędne będzie udostępnienie danych.

 

Każda osoba, której dane dotyczą i są przetwarzane ma prawo do:

1.      dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i prawo do przenoszenia danych, a jeśli dane przetwarzane są na podstawie zgody - prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.

2.      żądania od Administratora Danych niezwłocznego usunięcia dotyczących jej danych przetwarzanych na podstawie zgody. Prawo do usunięcia danych jest ograniczone w zakresie w jakim przetwarzanie jest niezbędne do:

a)      wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa, w tym prawa Unii Europejskiej,  lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Gminie Dobczyce;

b)      do celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych, o ile prawdopodobne jest, że prawo do usunięcia danych  uniemożliwi lub poważnie utrudni realizację celów do takiego przetwarzania;

c)      do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

3. żądania od Administratora Danych ograniczenia przetwarzania dotyczących jej danych w następujących przypadkach:

a)      osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi Danych sprawdzić prawidłowość tych danych;

b)      przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia wykorzystywania;

c)      administrator Danych nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;

d)      osoba, której dane dotyczą wniosła sprzeciw na mocy art. 21 Rozporządzenia wobec przetwarzania  - do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora Danych są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.

4.      przenoszenia danych, jeśli dotyczące jej dane przetwarzane są na podstawie zgody  lub umowy. Prawo to nie ma zastosowania do przetwarzania, które jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Gminie Dobczyce.

5.      wniesienia sprzeciwu  – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit e lub f RODO.

6.      wniesienia skargi  do organu nadzorczego jeżeli sądzi, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczące narusza RODO.

 

Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w zakresie wymaganym przepisami prawnymi w celu realizacji usługi przydziału miejsca dla pochówku na cmentarzach komunalnych w Dobczycach. Brak podania wskazanych danych skutkować będzie wezwaniem do uzupełnienia braków formalnych podania lub pozostawienia go bez rozpoznania.

Dane osobowe będą przetwarzane w czasie świadczenia usługi, a po jej zakończeniu zostaną zarchiwizowane na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

 

 

 

  Historia zmian w dokumencie