Wersja do wydruku 
Katalog usług
 AR Archiwum Dokumentów
Nr: PU 1. Opublikowano: 12/06/2018 Nr: FD/001618
Wersja: 3 Obowiązuje od: 16/08/2010 Karta Usługi
Nazwa: Usługa: Dodatki mieszkaniowe
Właściciel: Zofia Kozielska - Pełnomocnik Burmistrza (Pełnomocnik Burmistrza ds. uzależnień)

  

MIEJSCE ZAŁATWIANIA SPRAWY- JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

 

Pełnomocnik Burmistrza ds. uzależnień,

pok. 210 - II piętro

Tel. 37-21-721

 

Godziny pracy:

poniedziałek   900- 17:30

wtorek- piątek 730- 1515

  

WYMAGANE DOKUMENTY

 

  • wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego  wraz załącznikami określonymi w powołanej Ustawie i Rozporządzeniu (deklaracja o wysokości dochodów wszystkich członków gospodarstwa domowego za poprzednie 3 miesiące , oświadczenie o stanie majątkowym),
  • dowód tożsamości,
  • emeryt/rencista - odcinek emerytury/renty z trzech poprzednich miesięcy lub decyzja organu przyznającego świadczenie,
  • osoba zatrudniona - zaświadczenie z zakładu pracy o osiąganych dochodach brutto za okres 3 poprzednich miesięcy,
  • rolnik - nakaz podatkowy,
  • osoba prowadząca działalność gospodarczą - oświadczenie potwierdzone przez Urząd Skarbowy, o dochodzie uzyskanym w okresie 3 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku,
  • dziecko w rodzinie uczęszczające do szkoły ponadpodstawowej lub studiujące – zaświadczenie ze szkoły/uczelni z uwzględnieniem, czy pobiera stypendium lub wynagrodzenie za praktykę,
  • osoba bezrobotna - zaświadczenie z Urzędu Pracy,
  • rachunki za opłaty związane z utrzymaniem mieszkania, potwierdzone przez zarządcę lokalu lub budynku (np. Spółdzielnia Mieszkaniowa, Urząd Gminy)
  • inne dokumenty mogące mieć wpływ na przyznanie dodatku mieszkaniowego (np. postanowienie sądowe, nakaz eksmisji, stan zadłużenia itp.)
  • osoba mająca uprawnienia do dodatkowej powierzchni  mieszkania - Orzeczenie  z Powiatowego  Zespołu ds. Orzekania o stopniu Niepełnosprawności.

 

DODATEK MIESZKANIOWY PRZYSŁUGUJE

 

Osobom w gospodarstwie domowym jednoosobowym, jeżeli średni miesięczny dochód w okresie 3 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku nie przekracza 150 % najniższej emerytury,

W gospodarstwie domowym wieloosobowym, jeżeli na jednego członka rodziny, średni miesięczny dochód w okresie 3 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku nie przekracza 100 % najniższej emerytury.

 

Gdy powierzchnia użytkowa lokalu mieszkalnego nie przekracza normatywnej powierzchni o więcej niż:

1)        30% albo

2)        50% pod warunkiem, że udział powierzchni pokoi i kuchni w powierzchni użytkowej tego lokalu nie przekracza 60%.

Normatywna powierzchnia:

- 35 m 2                dla 1 osoby

- 40 m 2                dla 2 osób

- 45 m 2                dla 3 osób

- 55 m 2                dla 4 osób

- 65 m 2                dla 5 osób

- 70 m 2                dla 6 osób, a w razie zamieszkiwania w lokalu mieszkalnym większej liczby osób dla każdej kolejnej osoby zwiększa się normatywną powierzchnię lokalu o 5 m 2

 

TRYB ODWOŁAWCZY

 

Decyzje o przyznaniu lub odmowie pomocy podejmuje w formie pisemnej Burmistrz. Odwołanie składa się w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie, za pośrednictwem Burmistrza Gminy i Miasta Dobczyce.

 

PODSTAWA PRAWNA

 

Ustawa o dodatkach mieszkaniowych z dnia 21 czerwca 2001 r. (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 180 ze zm.)

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001 r. w sprawie dodatków mieszkaniowych (Dz.U.2001.156.1817 ze zm.).

                    

 

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

 

Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO.

Administratorem Danych Osobowych jest Gmina Dobczyce z siedzibą w Dobczycach,

Rynek 26.

Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: e-mail iod@dobczyce.pl,

telefon (12) 37 21 700.

 

Dane osobowe przetwarzane są w celu:

a)                  realizacji zadań związanych z przyznaniem  dodatku mieszkaniowego na  podstawie Ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (t.j. Dz. U. 2017 poz. 180 ze zm.) oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001 r. w sprawie dodatków mieszkaniowych (Dz.U.2001.156.1817 ze zm.);

b)                 wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze Danych Osobowych (art. 6 ust. 1 pkt c RODO).

 

Dane osobowe będą udostępnianie wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Przekazywane danych do organów publicznych w związku z prowadzonymi postępowaniami administracyjnymi odbywa się na podstawie przepisów prawnych takich jak  Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (t.j. Dz. U. 2017 poz. 180 ze zm.).

 

Instytucje, które otrzymują dane osobowe w ramach konkretnego postępowania administracyjnego Samorządowe Kolegium Odwoławcze, sądy administracyjne  nie są uznawane za odbiorców w rozumieniu RODO. Dane osobowe będą jednak udostępniane organom ścigania w ramach prowadzonych przez nie postępowań oraz firmom świadczącym usługi serwisowe systemów informatycznych, w których przetwarzane są te dane osobowe. 

Każda osoba, której dane dotyczą i są przetwarzane ma prawo do:

1. dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i prawo do przenoszenia danych, a jeśli dane przetwarzane są na podstawie zgody - prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.

2. żądania od Administratora Danych niezwłocznego usunięcia dotyczących jej danych przetwarzanych na podstawie zgody. Prawo do usunięcia danych jest ograniczone w zakresie w jakim przetwarzanie jest niezbędne do:

a) wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa, w tym prawa Unii Europejskiej,  lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Gminie Dobczyce;

b) do celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych, o ile prawdopodobne jest, że prawo do usunięcia danych  uniemożliwi lub poważnie utrudni realizację celów do takiego przetwarzania;

c) do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

3. żądania od Administratora Danych ograniczenia przetwarzania dotyczących jej danych w następujących przypadkach:

a) osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi Danych sprawdzić prawidłowość tych danych;

b) przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia wykorzystywania;

c) administrator Danych nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;

d)osoba, której dane dotyczą wniosła sprzeciw na mocy art. 21 Rozporządzenia wobec przetwarzania  - do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora Danych są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.

4. przenoszenia danych, jeśli dotyczące jej dane przetwarzane są na podstawie zgody  lub umowy. Prawo to nie ma zastosowania do przetwarzania, które jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Gminie Dobczyce.

5. wniesienia sprzeciwu  – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit e lub f RODO..

6. wniesienia skargi  do organu nadzorczego jeżeli sądzi, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczące narusza RODO.

 

Podanie danych osobowych jest  obligatoryjne  w zakresie wymaganym przepisami prawnymi w celu realizacji zadania wynikającego z Ustawy o dodatkach mieszkaniowych (t.j. Dz. U. 2017 poz. 180 ze zm.) oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001 r. w sprawie dodatków mieszkaniowych (Dz.U.2001.156.1817 ze zm.).  Brak podania wskazanych danych skutkować będzie wezwaniem do uzupełnienia braków formalnych podania lub pozostawienia go bez rozpoznania.

 

Dane osobowe będą przetwarzane w czasie realizacji świadczeń( dodatku mieszkaniowego), a po  zakończeniu,  zostaną zarchiwizowane na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Dokumentacja papierowa, po upływie okresu jej przechowywania w archiwum zakładowym, jest przekazywana do Archiwum Narodowego w Krakowie lub za jego zgodą niszczona.

 

 

# Opis załączonego pliku Nazwa pliku
1.   Deklaracja Druk Deklaracja.doc
(rozmiar: 42 KB)
2.   Oświadczenie o stanie majątkowym Druk Oświadcz..doc
(rozmiar: 42 KB)
3.   PU_1 WNIOSEK PU_1._Wniosek.doc
(rozmiar: 51 KB)
  Historia zmian w dokumencie