Wersja do wydruku 
Katalog usług
 AR Archiwum Dokumentów
Nr: GPS 19.3. Opublikowano: 14/03/2011 Nr: FD/000417
Wersja: 2 Obowiązuje od: 16/08/2010 Karta Usługi
Nazwa: Usługa: Zatwierdzenie podziału nieruchomości objętej ustawą o gospodarce nieruchomościami
Właściciel: Stanisław Konieczny - Zespół ds. geodezji i gospodarki gruntami (Referat Gospodarowania Przestrzenią i Ochrony Środowiska )

·                     ZAŁATWIANIA SPRAWY- JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Referat Gospodarowania Przestrzenią i Ochrony Środowiska,
II piętro, pokój 207
Tel. (12) 37-21-773
 
WYMAGANE DOKUMENTY
 
I etap
·                          Wniosek pisemny GPS 19.3. o podział nieruchomości wraz z określeniem celu podziału.
·                          Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (odpis z Księgi Wieczystej, umowa w formie aktu notarialnego, postanowienie stwierdzające nabycie spadku).
·                          Wypis z katastru nieruchomości i kopia mapy katastralnej obejmująca nieruchomość podlegającą podziałowi.
·                          Wstępny projekt podziału opracowany na kopii mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku na kopii mapy katastralnej (potwierdzonej przez organ ją wydający), uzupełnionych w razie potrzeby niezbędnymi dla projektu podziału elementami zagospodarowania terenu – z wyjątkiem podziałów,dokonywanych niezależnie od ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
·                          W przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków – pozwolenie na podział nieruchomości wydane przez wojewódzkiego konserwatora zabytków.
·                          Pełnomocnictwo – jeśli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę.
II etap
Po uzyskaniu pozytywnej opinii o zgodności proponowanego podziału z ustaleniami planu miejscowego oraz pozwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków (jeżeli powyższe dokumenty są wymagane)należy dołączyć:
·                          Protokół z przyjęcia granic.
·                          Wykaz zmian gruntowych.
·                          Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej.
·                          Mapę z projektem podziału.
Dokumenty te powinny być przyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
W przypadku braku wymogu uzyskania opinii lub pozwolenia – tj. w sytuacji podziału niezależnego od ustaleń planu miejscowego –dokumenty powyższe składa się jednorazowo.
 
OPŁATY
 
Nie pobiera się.
 
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
 
W ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
 
TRYB ODWOŁAWCZY
 
Od decyzji przysługuje Stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie (ul. J. Lea 10, 30-048 Kraków) za pośrednictwem Burmistrza Gminy i Miasta Dobczyce w terminie 14 dni od daty doręczenia.
 
PROCEDURY POSTĘPOWANIA- UWAGI
 
Jeżeli podział nieruchomości jest zgodny z ustaleniami planu miejscowego, jego zatwierdzenie dokonuje się na podstawie decyzji na wniosek osoby, która ma w tym interes prawny.
 
PODSTAWA PRAWNA
1. Art. 92–99 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r.
Nr 261, poz. 2603, z późn. zm.)
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. Nr 268, poz. 2663)
3. Art. 35 § 3, art. 104, art. 127 § 1 i 2 i art. 129 § 1 i 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.)
 
# Opis załączonego pliku Nazwa pliku
1.   GPS 19.3 Wniosek GPS_19.3_Wniosek.doc
(rozmiar: 31 KB)
  Historia zmian w dokumencie